شناسهٔ خبر: 27463073 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

مبادلات تجاری ایران و چین ۹.۲ درصد افزایش یافت

گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش ۹٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۷٫۹۹ میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا ژوئن سال جاری به ۱۹٫۶۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

صادرات چین به ایران در این دوره کاهش اما واردات از ایران افزایش داشته است.

صادرات چین به ایران در ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۸ با کاهش ۴٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸٫۳۹ میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۸٫۸۲ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما واردات چین از ایران افزایش زیادی داشته است. چین در نیمه نخست ۲۰۱۷ بالغ بر ۹٫۱۷ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افزایش ۲۲٫۷ درصدی در نیمه نخست امسال به ۱۱٫۲۶ میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است که افزایش قیمت این محصول عامل عمده رشد ارزش واردات چین از ایران در نیمه نخست ۲۰۱۸ بوده است.

کل تجارت خارجی چین در نیمه نخست ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۲۰۴ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این رقم فقط ۰٫۸۹ درصد محاسبه شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما