شناسهٔ خبر: 27462557 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اعلام مخالفت قاطعانه وزارت دفاع چین با گزارش اخیر پنتاگون

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای به شدت از گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا علیه ارتش چین انتقاد و اعلام کرد «قاطعانه» مخالف این گزارش است.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی انتشار گزارش پنتاگون در مورد اینکه ارتش چین احتمالا برای حمله علیه آمریکا و متحدانش آموزش می بیند، وزارت دفاع چین درباره به شدت از آمریکا انتقاد کرد و این گزارش را «گمانه زنی محض» نامید.

در حالی که تنش ها میان چین و آمریکا بر سر روابط تجاری تشدید یافته، این ارزیابی در یک گزارش سالانه آمده است و بر تلاش های چین برای افزایش نفوذ جهانی از طریق افزایش بودجه نظامی تاکید کرده که طبق برآورد های پنتاگون در سال ۲۰۱۷ از ۱۹۰ میلیارد دلار نیز فراتر رفته است.

وزارت دفاع چین اواخر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد گزارش پنتاگون، اهداف استراتژیک چین را به شکل بدی نشان داده و درباره «به اصطلاح تهدید نظامی چین» اغراق کرده است.

در این بیانیه نوشته شده است: «ارتش چین مخالفت قاطعانه خود را با این گزارش ابراز می کند و شکایت شدیدی به طرف آمریکایی کرده است.»

وزارت دفاع چین خاطرنشان کرد این کشور در راه صلح آمیز توسعه و به دنبال استراتژی دفاع ملی است و همیشه نسبت به صلح و محافظت از نظام جهانی مشارکت داشته است.

در ادامه این بیانیه اعلام شده است: «تقویت نوسازی ارتش چین به منظور محافظت از استقلال، امنیت و توسعه منافع کشور و همچنین صلح، ثبات و رفاه جهانی است. توسعه تسلیحاتی و توانایی دفاعی ارتش چین در فضای اینترنتی موضوعی عادلانه و معقول است. اما انتقادات ذکر شده در گزارش آمریکا گمانه زنی های محض هستند.»

بیشتر بخوانید| پنتاگون: چین احتمالا خود را آماده هدف قرار دادن آمریکا در اقیانوس آرام می کند

در گزارش پنتاگون گفته شده بود در حالی که ارتش آزادی بخش خلق به گسترش فعالیت های عملیاتی خود ادامه می دهد، مشخص نیست پکن با پرواز بمب افکن ها «فراتر از نمایش قابلیت های بهبود یافته» به دنبال ارسال چه پیامی است.

وزارت دفاع چین اعلام کرد گزارش منتشر شده آمریکا به اعتماد مشترک میان دو کشور آسیب می رساند.

این بیانیه افزود: «ما از طرف آمریکایی می خواهیم تا طرز تفکر جنگ سرد را رها کرده و با نگاه منطقی و عینی به ساخت و ساز نظامی و دفاعی چین، انتشار چنین گزارش هایی را متوقف کند و اقدامات واقعی برای بهبود و محافظت از توسعه پایدار روابط ارتش های دو کشور اتخاذ کند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما