شناسهٔ خبر: 27461572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

همزمان با ۲۶ مردادماه؛

مراسم تجلیل از آزادگان در استان هرمزگان برگزار شد

مراسم تجلیل از آزادگان به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان و آزادگان در سالن اجتماعات پاس نیروی انتظامی هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان، گنجینه‌هایی از خاطرات را در ذهن خود نهفته دارند که ممکن است برخی از آنها قابل انعکاس نباشد اما هر یک از خاطرات آنان درس مقاومت و استقامت را به ما می‌آموزند.

وی در ادامه افزود: آزادگان، سال‌های سال در زندا‌ن‌های رژیم بعثی، انواع شکنجه‌ها و سختی‌های اسارت را به جان خریدند اما لحظه‌ای از اعتقادات و باورهای خود فاصله نگرفتند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس همچنین تصریح‌کرد: آزادگان سرافراز با مقاومت ایستادگی در برابر سختی‌ها و هوای نفس درس بزرگی را به ما دادند که در شرایط کنونی کشور می‌توان از صبر، استقامت و پایداری آنان در برابر ناملایمات و سختی‌ها الگو بگیریم.

مرادی در ادامه گفت: اگر لحظه‌ای خود را جای آزادگان در بند اسارت دشمن بگذاریم نمی‌دانیم که آیا می‌توانستیم ساعات، روزها، ماه‌ها و سال‌های سال، سختی‌ها و شکنجه‌های رژیم بعثی را تحمل کنیم یا نه؟ چراکه مقاومت و پیروزی بر هوای نفس که حتی لحظه‌ای انسان را رها نمی‌کند و همواره وی را به بدی‌ها هدایت می‌کند، کاری بسیار سخت و دشوار است.

وی افزود: بیش از 27 سال از ورود پرافتخار آزادگان به کشور ایران اسلامی می‌گذرد، هریک از مسؤولان باید خود را قضاوت کنند که آیا وظایف خود را در قبال آزادگان انجام داده و یا آن‌گونه که باید به مشکلات و تنگناهای آزادگان سرافراز پرداخته‌اند؟

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مسؤولان در شرایط سخت کنونی، باید دغدغه و مشکلات آزادگان و ایثارگران را شناسایی و رصد کنند و در جهت رفع آن بکوشند، باعث تاسف است که در مجلس شورای اسلامی، پیشنهادات ارائه شده با هدف حمایت از ایثارگران و جانبازان با مخالف عده‌ای روبه رو می‌شود.

مرادی ادامه داد: برخی چنین فکر می‌کنند که تمام امتیازات به جامعه ایثارگر داده شده است؛ از این رو پیشنهاداتی در مورد کنکور، اشتغال و حتی تسهیلات اجتماعی برای جامعه ایثارگران با مخالفت‌هایی روبه رو می‌شویم.

وی همچنین در ادامه گفت: چنین شرایطی برای کشور مساعد نیست چراکه ایران، کشوری اسلامی است که مکتب آن برگرفته از احادیث و قرآن است و باید در قبال هم‌نوعان و مسلمانان دیگر تصمیم خوبی اتخاذ کند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان‌داشت: ایثارگرانی که در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ ذره ذره خاک میهن اسلامی از تمام توان خود مایه گذاشتند و با از خودگذشتگی در جنگ تحمیلی حق علیه باطل حضور یافتند، مادام‌العمر به عنوان سنبل مقاومت و استقامت در کشور ایران اسلامی شناخته شده‌اند.

مرادی تاکیدکرد: نباید تصورمان این باشد که اگر جنگ تمام شد همه چیز به حالت اولیه بازگشته است، نباید ایثارگری و مقاومت جامعه ایثارگران را دست کم گرفت؛ چراکه خداوند نیز به چنین کاری راضی نیست.

وی با تاکید بر این‌که شاکله اصلی انقلاب و نظام مقدس و همچنین دستاوردهای آن باید دست نخورده باقی بماند افزود: ایثارگران در سخت‌ترین شرایط انقلاب مقاومت و ایستادگی کردند و نگاه تعصب‌گرا به انقلاب داشتند و دارند، از این رو باید تلاش کنیم تا روزهای نخست انقلاب را در ذهن خود تداعی کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اذعان‌داشت: در روزهای نخست انقلاب، مدیران با حضور در میان مردم، از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفته و به مشکلات و معضلات آنان رسیدگی می‌کردند که در شرایط کنونی می‌توان از این رفتار مدیران الگو گرفت.

هرمزگان 341 آزاده دارد/درمان آزادگان و اشتغال فرزندان ایثارگران اولویت مهم بنیاد شهید

محمدرضا پاکدامن مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران هرمزگان اظهارداشت: استان هرمزگان مفتخر است که 341 آزاده دارد که این آزادگان سرافراز پس از تحمل سختی‌های فراوان رژیم بعثی عراق به میهن اسلامی بازگشتند.

وی در ادامه با تاکید بر این‎که برخی از آزادگان بیش از 10 سال اسارت تحمل کرده‌اند، افزود:  آزادگان اسوه‌های مقاومت هستند که در برابر تمام سختی‌های اسارت تحمل و بردباری کردند و امروز الگوی خوبی برای آنانی هستند که تحمل‌شان در برابر سختی ها کم شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تصریح‌کرد: امسال برخلاف سال‌های قبل تصمیم گرفتیم مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را علاوه بر مرکز استان، در سایر شهرستان‌ها نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف و با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کنیم.

پاکدامن ادامه داد: از این رو نخستین مراسم، سه شنبه 25 مرداد ماه در شهرستان میناب و دومین مراسم نیز 26 مرداد ماه در مرکز استان برگزار شد و به همین ترتیب برگزاری این مراسم تا روز شنبه در دیگر شهرستا‌ن‌ها ادامه دارد.

وی گفت: درصددیم به کمک بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و با هدف تبیین لحظه‌های شیرین ایثار در لحظه‌های سخت اسارت به نسل جوان و نوجوان، خاطرات آزادگان را جمع‌آوری و در قالب کتابی تالیف، و در اختیار جامعه هدف قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: شهر بندرعباس نیز 175 آزاده دارد که در میان آنان، تعدادی بالای 10 سال اسارت دارند.

پاکدامن گفت: آزادگان با بالا رفتن سن‌شان، به دلیل آسیب‌های دوران اسارت، نیازمند ارائه خدمات درمانی  هستند و درمان آنان از اولویت‌های بنیاد شهید است، به همین دلیل با انعقاد قرارداد با شرکت بیمه دی، بیمه تکمیلی آنان را انجام داده تا بهترین خدمات درمانی را به آنان ارائه دهیم.

وی، اشتغال فرزندان آزادگان و جانبازان را اولویت بعدی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان نام برد و تصریح‌کرد: در کارگروه اشتغال استان، مصوب شده که علاوه بر 25 درصد سهمیه استخدامی‌های دولتی، در بخش خصوصی نیز، حداقل شرکت‌های خصوصی 30 درصد از استخدامی‌های مورد نیاز خود را از جامعه هدف تامین کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در پایان گفت: همچنین 14 تفاهم‌نامه با سازمان‎های مختلف با هدف فراهم کردن زمینه هرچه بیشتر اشتغال برای فرزندان ایثارگران منعقد شده است.

آزادگان اسناد گویای مقاومت و ایثار هستند

 بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان نیز گفت: آزادگان تاریخ زنده دفاع مقدس هستند که با ایمان به خدا توانستند در کشور دشمن، زیر شکنجه‌های آنان مقاومت کنند و به پای ارزش‌های دفاع مقدس بایستند.

وی افزود: آزادگان مسیر حق را انتخاب کردند و اعتقاد به این مسیر انتخاب شده عامل مهم دیگر استقامت، ایستادگی و پایداری آنان در برابر انواع شکنجه‌های دشمن بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: آزادگان با پایبندی به اعتقادات خود توانستند سال‌های سال در برابر شکنجه‌های رژیم بعثی سرافراز و پیروز از دوران اسارت آزاد و رها شوند.

اکرمی گفت: در جامعه اسلامی از خانواده و فرزندان و پدر و مادر به عنوان ارزش یاد می‌شود اما ایثارگران، ارزش‌های دفاع مقدس را والاتر از خانواده و فرزند دانستند و از عزیزان خود گذشتند و در میدان حق علیه باطل حضور یافتند، به اسارت درآمدند و با باور به اعتقاد و ارزش‌های خود، سال‎ها در کشور دشمن، سختی‌ها و شکنجه‌های رژیم بعثی را تحمل کردند.

وی ادامه داد: سختی‌ها و شکنجه‌هایی که اسرای ایرانی در زندان‌های رژیم بعثی تحمل کردند قابل توصیف نیست، جامعه امروزی باید از آزادگان الگو بگیرند، هم اکنون به شدت نیازمند مقاومت، همکاری و حمایت و حفظ ارزش‌های آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان ابراز داشت: شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان همه چیز را برای همگان می‌خواستند و هیچ‌کس به فکر منافع خود نبود، همگان می‌کوشیدند تا بهترین‌ها را برای مردم رقم بزنند و حاضر بودند همه سختی‌ها را تحمل کنند تا همرزمان و همسنگران‌شان کوچک‌ترین سختی را متحمل نشود.

اکرمی بیان‌کرد: افکار و اندیشه‌های مسؤولان در جامعه کنونی باید همانند دوران دفاع مقدس باشد، کشور ایران اسلامی امروز نیازمند بازگشت به ارزش‌های دفاع مقدس است، پیاده‌سازی این ارزش‌ها سبب می‌شود تا نه تنها آمریکا بلکه تمام دنیا که قصد دارند در برابر ایران اسلامی بایستند نتوانند هیچ غلطی بکنند.

وی تاکید کرد: سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بهترین فرصت است تا آزادگان راه بهتر زیستن و بهتر اندیشیدن را به ما بیاموزند چرا که آزادگان، اسناد گویای جنگ، مقاومت و ایثار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان افزود: آزادگان به ما می‌آموزند که چگونه از ارزش‌های دفاع مقدس دفاع کنیم و به پای آرمان‌های انقلاب بایستیم، به فرموده خداوند؛ پیروزی از آن حق است، اگرچه سخت است اما باید در برابر سختی‌ها و ناملایمات ایستادگی کنیم تا همچون گذشته سرافزار و سربلند باشیم./۸۵۱/د103/ب1

نظر شما