شناسهٔ خبر: 27461313 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

روایت دانشجوی دانشگاه صدرا از مشکلات این دانشگاه؛

دوران تبعید صدرای شیرازی تمام نشده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماجرای دانشگاه غیرانتفاعی صدرا در آستانه یک ساله شدن است، دانشگاهی که دانشجویانش مدعی هستند مسئولان دانشگاه نسبت به در اختیار قرار دادن محیط آموزشی مناسب کوتاهی کردند؛ البته مسئولان این دانشگاه نیز حرف های شنیدنی دارند. یکی از دانشجویان این دانشگاه در یادداشتی به برخی از مشکلات دانشجویان اشاره کرده است: «سرکلاس بودیم. هنگام تدریس استاد بود و بحث به نقطه ی اوج درس رسیده بود که ناگهان صدای جوشکاری و... هم اوج گرفت. استاد کلمات کلیدی درس را می گفت که صدای کارگرها هم بلند میشد. همه ی اینها یک طرف، راه رفتن کنار انبوهی از سیم برق هم یک طرف! » این گوشه ای از وضعیت دانشگاه صدراست!

گویا تراژدی صدرای شیرازی و آوارگیش قرار است در بطن تاریخ بماند؛ چه خودش باشد و چه دانشگاهی به اسمش و چه دانشجویان آن دانشگاه. دانشگاهی با دوهزار دانشجو.

صدر المتالهین بنیان گذار حکمت متعالیه است و حالا دانشگاه صدرا هم بنیان گذار طرح "اذیت کردن دانشجو و استاد و کارمند و ساخت و ساز در دانشگاه همگام با تحصیل دانشجو!". طرحی که سفت و سخت پایش ایستاده و اعتراضات دانشجویان و نامه به وزارت علوم و فلانی و فلان جا هم راه به جایی نبرده است. با این وضعیت دانشگاه صدرا بی گمان دانشجویانش خیلی دلشان می خواهد که ای کاش سازمانی به اسم امنیت دانشجویان هم باشد تا حداقل محل تحصیل مؤذن جامعه را کن فیکون نکنند و اعتراضاتش را هم به باد دهند.

بیشتر بخوانید// اخراج و بی‌تفاوتی، تنها پاسخ مسئولان به اعتراضات صنفی

دوران تبعید صدرای شیرازی تمام نشده؛ فقط محل تبعید اینبار منطقه ی بیست و دو تهران است و تبعید شدگان دانشجویانش!

دانشگاهی که از سال هشتاد شروع به کار کرده است. کمترین انتظار از این دانشگاه این است که پس از گذشت هفده سال اینقدر ساختمان و آموزشش پر حاشیه نباشد.

به گمانم دانشگاه صدرا میخواهد پیوسته برای دانشجویان یادآوری کند که در زمان های خیلی قدیم تحصیل علم با چه مشقت هایی همراه بود مثل تهیه ی آب شرب از چاه! خب همین هم در عصر تکنولوژی شیوه ی جالبی است! وگرنه چگونه می توان با جان چهارهزار دانشجو بازی کرد؟ آن هم برای منافعی جز منافع خود دانشجو.

وضعیت نامناسب کلاسهای درس ومحیط داخل دانشگاه نه تنها تمرکز هرکسی را به هم می زند بلکه وجهه ی کاملا نا خوشایندی برای یک دانشگاه است؛ حالا این دانشگاه هر کجای دنیا که می خواهد باشد.

بیشتر بخوانید// جدیدترین اتفاق در عجیب‌ترین دانشگاه ایران +عکس

مشکلات اداری و آموزشی در این دانشگاه در حوزه ی حقوق دانشجویی قابل چشم پوشی نیست و وای به حال آن کس که دستش می رسد تا کاری کند اما سکوت کرده و یا دستانش با دستان پشت پرده همراه است و بدا به حال آن کس که باید حرکتی کند اما فقط نظاره گر است و یا مدافع حقوق مفسدان.

بازی جالبی است گرفتن شهریه ی کامل و کوتاه تر کردن ترم های آموزشی و رساندن به یازده هفته و خلاصه کردن ترم های تابستانی در چهار هفته، آن هم در مکانی غیر از مکان دانشگاه و... . این ها تنها بخشی از مشکلات دانشگاه صدراست. مشکلاتی که حتی تن و بدن و صدرای شیرازی را در گور می لرزاند.

با این تفاسیر باید آنانکه مسیر دانشجو شدن را طی می کنند در این بازه ی انتخاب رشته حتما تن آهنین، صبر ایوب و... داشته باشند تا این دانشگاه را انتخاب بکنند و عواقب انتخابشان را هم بی گمان خواهند دید مگر اینکه پاقدمشان خوب باشد و تا قبل از رسیدن این عزیزان وضعیت دانشگاه صدرا سروسامان پیدا کند که این اتفاق کمی دور از ذهن است ولی  اگر همت کنند بعید هم نیست! حالا دیگر، دوستانی که انتخاب رشته می کنند خودشان می دانند و این دانشگاه پر حاشیه! که فکر میکنم حالا حتی خواجه ی شیراز هم از مشکلات دانشگاه غیر انتفاعی صدرا باخبر است و دلش به حال صدرای شیرازی و دانشگاهی که به اسم اوست می سوزد».

* خبرنامه دانشجویان ایران آماده انتشار نظرات مسئولان دانشگاه صدرا است.

نظر شما