شناسهٔ خبر: 27460430 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 وزير نفت در نشست سپتامبر کميته نظارتي اوپک و غيراوپک شرکت مي‌کند

وزير نفت در نشست 23 سپتامبر کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک و غير اوپک (JMMC) در الجزاير شرکت مي‌کند.

به گزارش شانا، بيژن زنگنه پس از صدو هفتاد و چهارمين نشست وزيران نفت و انرژي سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) چند نامه به رئيس دوره‌اي اين سازمان نوشت و در آخرين نامه با يادآوري خطاي نظارتي کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک و غيراوپک تاکيد کرد: ضروري است کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک – غيراوپک (JMMC) از هرگونه تلاش براي بازتوزيع مازاد پايبندي ميان کشورهاي اوپک يا ميان کاهش تعهدهاي توليد اوپک و غيراوپک پرهيز کند.

وي در اين نامه به سهيل المزروعي، وزير انرژي و صنعت امارات، يادآور شده بود: کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک و غيراوپک موظف به نظارت بر تصميم نشست 174 کنفرانس است. ضروري است اين نظارت آنچنان که در متن تصميم نشست 174 اوپک آمده است و در نامه پيشين خود توضيح دادم، انجام شود و گزارش آن به‌طور مستمر به کشورهاي عضو ارسال شود.

وزير نفت همچنين افزوده بود: ضروري است کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک و غيراوپک از هرگونه تلاش براي بازتوزيع مازاد پايبندي ميان کشورهاي اوپک يا ميان کاهش تعهدات توليد اوپک و غيراوپک پرهيز کند. اين موضوع، مغاير با تصميم نشست 171 کنفرانس و قطعنامه 174,513 و خارج از حيطه مسئوليت‌هاي محوله‌ي کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک و غيراوپک است.

وزير نفت تصريح کرده بود: چنانچه کميته مشترک وزارتي نظارت بر توافق اوپک و غيراوپک مسئوليت محوله مندرج در تصميم نشست 174 کنفرانس اوپک را انجام ندهد و برداشت ديگري از مصوبه اين نشست داشته باشد، بايد موضوع در نشست فوق‌العاده اوپک مطرح و درباره آن تصميم‌گيري شود.

نظر شما