شناسهٔ خبر: 27460068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رسانه هاي پاکستاني:

کشورهاي آسيايي پيشنهاد نفتي ايران را بپذيرند

صاحب‌خبر -

 روزنامه هاي اردو زبان «امت» و «نواي وقت» پاکستان در مقاله اي با اشاره به اينکه ايران بر ‌اساس عرف بازار به مشتريان نفتي تخفيف مي‌دهد، پيشنهاد دادند: کشورهاي آسيايي به ويژه پاکستان پيشنهاد نفتي ايران را بپذيرند.به گزارش ايرنا در اين مقاله ها با عنوان 'پيشنهاد تخفيف نفتي ايران' آمده است: اوضاع جهاني با سرعت رو به نگراني پيش مي رود. پس از سقوط اتحاد جماهير شوروي رفتار آمريکا به شدت به تجاوز تمايل داشته و حتي منجر به جنگ در بسياري کشورها و سلطه بر کشورهاي مستضعف شده است.

اين رسانه ها تاکيد مي کنند: ايران با همين دورنما به کشورهاي آسيايي پيشنهاد کرده که حاضر است نفت را با تخفيف به آنان ارائه دهد. بر اساس اين مقاله ها، بسياري کشورها در اثر تحريم هاي مختلف اينک با بحران شديد مالي مواجه شده اند و ايران براي کمک به حل اين بحران، پيشنهاد تامين نفت و گاز ارزان قيمت به آن کشورها را اعلام کرده که کاملا مطابق با اصول بازار جهاني است. در ادامه اين مقاله ها آمده است: پس از امضاي برجام با ايران در دوران باراک اوباما انتظار مي رفت جهان به سوي صلح و آرامش پيش برود، ولي دونالد ترامپ برجام را لغو و صلح جهاني را به مخاطره انداخت.

در بخش پاياني اين مقاله ها آمده است: چين و هند به عنوان مشتريان عمده نفت ايران، اعلام کرده اند که ملزم به رعايت تحريم هاي آمريکايي نيستند و ديگر کشورهاي آسيايي به ويژه پاکستان نيز بايد از پيشنهاد ايران استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما