شناسهٔ خبر: 27458753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در بايرن!

بر اساس سياست‌هاي جديد نيکو کوواچ سرمربي بايرن مونيخ، ستاره‌هاي اين تيم از اين پس در تمرينات حق استفاده از گوشي‌هاي موبايل خود را نخواهند داشت.

سرمربي جديد بايرن مونيخ به بازيکنانش دستور داده که در مقر تمريني بايرن، بازيکنان تنها در رختکن مجاز به استفاده از موبايل هستند و استفاده از هر نوع گوشي موبايل، بيرون از رختکن، ممنوع است. ساير اتاق‌ها و سالن‌هاي مجموعه و حتي مرکز پزشکي هم از اين قاعده مستثني نيست. بعد از آنکه چند نفر از بازيکنان بايرن از اين قانون تخطي کردند، کوواچ دستور خود را دوباره تکرار کرده و بازيکنان خاطي را به تنبيه تهديد کرد. بعد از آن ديگر در زمان ماساژ بازيکنان و غذاخوري‌هاي دسته‌جمعي، گوشي موبايلي دست بازيکنان اين تيم ديده نشده است.

کوواچ در توضيح اين تصميم خود گفته که اين اقدام باعث شده حواس بازيکنانش کمتر پرت شود، در زمان حال سير کنند و با يکديگر تعامل بيشتري داشته باشند. کوواچ در اين باره به بيلد گفت:" استفاده از تلفن‌هاي موبايل در رختکن اشکالي ندارد. ولي در جاهاي ديگر ممنوع است. وقتي داريم با هم غذا مي‌خوريم بايد مثل افراد عادي با هم گپ بزنيم نه اينکه همه روبروي هم بنشينيم و هر کس مشغول سر و کله زدن با تلفن همراه خود باشد. همينطور در زمان فيزيوتراپي و ماساژدرماني بازيکنان، بچه‌هاي ما در اين لحظات بايد آرامش داشته باشند نه اينکه دائماً با نگاه کردن به تلفن‌ها حواس‌شان را پرت کنند. بعيد مي‌دانم در جريان فيزيوتراپي يا ماساژدرماني، تششع موبايل براي بازيکنان خوب باشد".

ممنوعيت تلفن همراه در ترکيب با تمرين‌هاي سخت و دشوار نيکو کوواچ نشان مي‌دهد او براي مديريت بازيکنانش به روشي سخت‌گيرانه و در عين حال مبتني بر برقراري ارتباط صميمي با تک‌تک بازيکنان وفادار است. او براي تغيير دادن فرهنگ حاکم بر رختکن بايرن به شيوه‌اي که خود مي‌خواهد، ترديد به دل راه نمي‌دهد. بايد ديد ستاره‌هاي بايرن از سخت‌گيري‌هاي کوواچ و ممنوعيت‌هاي او به خصوص ممنوعيت تلفن همراه، خسته نشده و بر عليه شورش نخواهند کرد؟

طلسم استقلال و شفر روي عدد11

استقلال در چارچوب هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر با نتيجه 1-0 به پارس جنوبي جم باخت تا نخستين شکست اين فصل خود را تجربه کند. آبي‌پوشان در حالي متحمل اين شکست شدند که آخرين باختشان در ليگ برتر به هفته بيست و دوم فصل قبل برمي‌گردد که آنها با نتيجه 2-1 مغلوب ذوب‌آهن در اصفهان شدند. حالا شاگردان شفر بعد از 11 بازي در ليگ دوباره شکست را تجربه کردند.نکته جالب توجه اين است که شفر باز هم نتوانست در استقلال و در ليگ برتر به رکورد 12 بازي بدون شکست برسد. او بعد از باخت به پرسپوليس در هفته دهم ديگر نباخت تا اينکه هفته بيست و دوم از رسيد و آبي‌ها به تيم امير قلعه‌نويي باختند. آنها دوباره بعد از 11 بازي بي‌شکست در بازي دوازدهم دست خالي از زمين بيرون آمدند تا طلسم سرمربي استقلال روي عدد 11باقي بماند.

تکواندوکاران ايران حريفان خود در بازي‌هاي آسيايي را شناختند

مراسم قرعه‌کشي رقابت هاي تکواندو در هجدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي برگزار شد و بر اساس آن تکواندوکاران کشورمان رقباي خود را شناختند.

هجدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي 2018 در بخش تکواندو (پومسه و کيوروگي) از 28 مردادماه به مدت 5 روز در "جاکارتا" اندونزي برگزار مي‌شود.مراسم قرعه کشي اين رقابت‌ها روز گذشته انجام و بر اساس آن هوگوپوشان کشورمان حريفان خود را شناختند.

مسابقات پومسه روز يکشنبه - 28 مردادماه برگزار خواهد شد و در بخش مردان کوروش بختيار، اميررضا مهربان و علي سهرابي و در بخش زنان مهسا صادقي، مرجان سلحشوري و فاطمه حسام نمايندگان کشورمان هستند.کوروش بختيار در بخش انفرادي در اولين ديدار با نماينده کامبوج رقابت مي‌کند. مرجان سلحشوري نيز ابتدا بايد با پومسه‌رو ماکائو ديدار کند.در بخش تيمي 3 نفره مردان (کوروش بختيار، اميررضا مهربان و علي سهرابي) ابتدا با برنده ديدار فيليپين و عربستان سعودي ديدار مي کنند. در بخش تيمي زنان (مرجان سلحشوري، مهسا صادقي و فاطه حسام) نيز در گام نخست با پومسه روهاي کره‌جنوبي رقابت خواهند کرد.

هدايت تيم مردان برعهده «سانگ ميونگ کيم» به عنوان سرمربي است و در بخش زنان نيز «فاطمه اسدپور» سرمربيگري تيم را برعهده دارد.

رقابت‌هاي کيوروگي نيز از روز دوشنبه - 29 مردادماه آغاز خواهد شد.

در وزن 58- کيلوگرم فرزان عاشورزاده پس از يک دور استراحت ابتدا بايد به مصاف برنده ديدار کامبوج و تاجيکستان برود. ميرهاشم حسيني در وزن 63- کيلوگرم در گام نخست با قرعه نخست رو به رو است و پس از آن رو در روي برنده پيکار فيليپين و قطر قرار مي‌گيرد. در وزن 68- کيلوگرم اميرمحمد بخشي نماينده کشورمان است که پس از يک دور استراحت در اولين ديدار با پيروز مبارزه افغانستان و ازبکستان ديدار خواهد کرد. مهدي خدابخشي در وزن 80- کيلوگرم نيز ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و پس از آن رو در روي برنده ديدار کره‌جنوبي و بوتان قرار مي‌گيرد. در وزن 80+ کيلوگرم نيز سعيد رجبي نماينده ايران است که در نخستين ديدار به مصاف «سئونگ وان لي» از کره جنوبي دارنده مدال برنز قهرماني آسيا 2018 و نايب قهرمان بازي هاي يونيور سياد 2017 مي‌رود.

در گروه دختران ناهيد کياني در وزن 49- کيلوگرم در اولين مبارزه بايد با «آشميتا خادکا» از نپال ديدار کند و پس از آن به مصاف برنده ديدار قزاقستان و فيليپين مي‌رود. در وزن 53- کيلوگرم «الهه شيدايي» در گام نخست مي‌بايست با «رضيه آراگون» از فيليپين ديدار کند و پس از آن به مصاف برنده ديدار قزاقستان و ازبکستان مي‌رود. پريسا جوادي هوگوپوش وزن 57- کيلوگرم کشورمان نيز در اولين مبارزه بايد به مصاف «مارژان تولپبرگنوا» از قزاقستان مي رود و در ادامه رو در روي «زونگشي لو» نايب قهرمان آسيا 2018 مي رود. مليکا ميرحسيني در وزن 67- کيلوگرم در نخستين ديدار رو در روي «تي خيم باک» از ويتنام قرار مي گيرد و پس از با برنده پيکار سريلانکا و اردن ديدار خواهد کرد. در وزن 67+ کيلوگرم نيز زهرا پوراسماعيل تکواندوکار کشورمان است که ابتدا بايد «اسوتلوا اوسيپوا» از ازبکستان برود و پس از آن روي در روي برنده ديدار سريلانکا و کامبوج قرار مي گيرد.

نظر شما