شناسهٔ خبر: 27457930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چگونه اندروید را امن نگه داریم؟

محافظت از گوشی‌های هوشمند از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به حمله‌ی هرروزه‌ی هکرها نباید از امنیت در سیستم عامل دستگاه هوشمند غافل شد. اندروید نیز که یک سیستم عامل متن باز است، آسیب‌پذیری زیادی دارد که با راه‌های امنیتی می‌توان تا حدی از این آسیب‌ها جلوگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیستم عامل اندروید یکی از سیستم عامل‌های پرطرفدار گوشی‌های هوشمند است. اندروید، یک سیستم عامل متن باز است و این موضوع آسیب‌پذیری اندروید را افزایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان امکان تغییرات برنامه‌های پیش‌فرض و رابط کاربری را هم دارند که این موضوع می‌تواند سبب به وجود آمدن آسیب‌پذیری‌های زیادی در سیستم عامل می‌شود.

نکات امنیتی

برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به گوشی‌ خود، حتما اپلیکیشن‌ها را از مارکت‌های رسمی و معتبر دانلود کنید. به هیچ عنوان از مارکت‌های غیررسمی برای دانلود اپلیکیشن‌ها استفاده نکنید. موزیک، ویدیو و عکس‌های مورد نظر خود را نیز از سایت‌های معتبر و امن دانلود کنید.

همچنین همواره سیستم عامل اندرویدی خود را به‌روزرسانی کنید. معمولا شرکت‌های بزرگ، گاهی سیستم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند و در این به‌روزرسانی‌ها، باگ‌ها و مشکلات امنیتی  را در سیستم عامل از بین می‌برند. برای مشاهده به‌روزرسانی دستگاه خود کافی است وارد بخش setting یا تنظیمات شوید و به قسمت About بروید و سپس گزینه Android Security را چک کنید.

در همین بخش می‌توانید با گزینه System update، سیستم را به‌روزرسانی کنید. همچنین در بخش Security تنظیمات نیز می‌توانید در قسمت Security policy updates و با فعال کردن آپدیت اتوماتیک، امنیت گوشی را بالا ببرید.

اپلیکیشن‌های امنیتی

برای امنیت سیستم عامل اندروید خود و جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها از یک آنتی‌ویروس مناسب و امن استفاده کنید. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، آنتی‌ویروس Avast را معرفه می‌کند که یک آنتی‌ویروس رایگان و امن برای شناسایی ویروس‌هاست. این آنتی‌ویروس از منابع سیستم شما کم استفاده ‌می‌کند تا سرعت سیستم شما کاهش زیادی پیدا نکند. این آنتی‌ویروس اطلاعات گوشی و کارت حافظه را اسکن و تماس‌ها و پیام‌های ناخواسته را مسدود می‌کند. وبگردی با این نرم‌افزار امن خواهد بود و همچنین قابلیت پیدا کردن گوشی با زنگ هشدار، پاک کردن اطلاعات و قفل کردن گوشی از راه دور را هم دارد.

یک ضد تروجان امن برای سیستم عامل اندرویدی خود نصب کنید. اپلیکیشن CM Security، یکی از برترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های امنیتی در گوگل پلی است که تاکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون دانلود داشته است.

این آنتی‌ویروس و اپلیکیشن امنیتی برای سیستم عامل اندروید طراحی شده و قادر است ویروس‌ها، تروجان‌ها و اسپای‌ویرهای موجود در تلفن و یا تبلت را به سرعت شناسایی و آن‌ها را از سیستم حذف کند. با این اپلیکیشن‌ می‌توانید گوشی و یا تبلت خود را پاک‌سازی کنید و این پاک‌سازی باعث افزایش سرعت دستگاه شما می‌شود.

این اپلیکیشن همچنین دارای یک ابزار امنیتی بسیار مهم است. قفل نرم‌افزار این اپلیکیشن یک قفل نرم‌افزار بسیار حرفه‌ای برای قفل کردن نرم‌افزارهایی از قبیل واتس‌اپ، فیس‌بوک، گالری‌های عکس‌ و فایل‌ها و سایر قسمت‌ها و برنامه‌ها برای حفظ حریم خصوصی شماست. از ویژگی‌های مهم این قفل نرم‌افزار عکس گرفتن از چهره شخصی است که سعی در جاسوسی در نرم‌افزارها و گوشی شما داشته باشد و با دو بار وارد کردن اشتباه رمز عبور به صورت خودکان از چهره او عکس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما