شناسهٔ خبر: 27457787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مؤسس حوزه علمیه لکنهو:

ساخت مؤسسه تحقیقاتی و حوزه علمیه با پذیرش نخبگان در هند

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی همدانی با بیان اینکه در هندوستان حوزه های علمیه سطح و خروجی بالایی ندارند گفت: یکی از تصمیم هایی که گرفته شده ایجاد حوزه علمیه با پذیرش نخبگان در هند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام غلام عباس هاشمی همدانی مؤسس حوزه علمیه هند، در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت:  در ماه رمضان امسال به کردستان عراق سفری داشتم که باتوجه به اینکه این منطقه10 درصد شیعه هستند؛ اما توجهی به آن ها نشده است.

وی گفت: بنا داریم تا در آن منطقه و در استان نینوا حوزه علمیه ای را با کمک خیر ایرانی ایجاد نماییم تا مرکزی برای رجوع شیعیان و پرورش مبلغان دین شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه بالای 1میلیون و 500 هزار جلد کتاب در چند کتابخانه هندوستان است، افزود: تنها 350 هزار جلد کتاب در کتابخانه ناصریه لکهنو وجود دارد و از این تعداد 12 هزارو 500 جلد آن کتاب خطی است.

وی با بیان اینکه شهر لکنهو پر جمعیت ترین شهر شیعه  است ادامه داد: در کنار بررسی و پاسخ به نیاز های جوانان روی موضوع کتابخانه ها و ذخایر علمی با  ارزش تمرکز خواهیم کرد.

حجت الا سلام هاشمی با بیان اینکه امروز در هندوستان حوزه علمیه قوی  نداریم افزود: به یاری خدا در مهر ماه کار ساخت حوزه  و مؤسسه تحقیقاتی در هند را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه هند زواید را حذف کردیم و محوریت را هم قرآن قرار دادیم، خاطرنشان کرد: طلاب در این حوزه در دوره های کوتاه مدت آموزش می بینند و بعد از آموزش یک دوره ای در قم به عنوان مبلغ به مناطق خود باز خواهند گشت.

مؤسس حوزه علمیه هند با بیان اینکه در هند نیاز ها را شناسایی کردیم که از جمله نیاز ها این بوده است که در هندوستان رهبری فکری ارتقا پیدا کند افزود: حوزه هایی که  در هندوستان است سطح و خروجی بالایی ندارند، لذا یکی از تصمییم هایی که گرفته شد ایجاد حوزه علمیه با پذیرش نخبگان در هند است.

نظر شما