شناسهٔ خبر: 27457723 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رایزنی ایران و پاکستان برای توسعه روابط دینی

گروه بین‌الملل - در دیدار شخصیت‌های برجسته فرهنگی پاكستان با سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد بر ضرورت توسعه روابط فرهنگی، دینی و اقتصادی میان دو کشور تأکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ طاهر تنولی، از رهبران جمعیت علمای پاكستان و اهل سنت بریلوی و آصف فدا، نماینده نومنتخب مجلس ملی پاكستان وابسته به حزب تحریك انصاف ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد پاکستان با محمدرضا كاكا، سرپرست این نمایندگی فرهنگی دیدار و درباره گسترش روابط فرهنگی، دینی و اقتصادی دوجانبه بین دو كشور گفت‌وگو کردند.

كاكا در سخنانی، ضمن تبریك سالروز استقلال پاكستان (14 اوت/ 23 مردادماه) و پیروزی حزب تحریک انصاف در انتخابات سراسری پاكستان، اظهار امیدواری كرد كه در دوران حكومت عمران خان به عنوان نخست‌وزیر جدید پاكستان روابط در همه زمینه‌ها بین دو کشور دوست، مسلمان و برادر ایران و پاکستان گسترش یابد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی، دینی، علمی و ادبی ایران و پاكستان آمادگی نمایندگی فرهنگی كشورمان در اسلام‌آباد را برای توسعه و گسترش روابط در همه زمینه‌ها با كشور همسایه و دوست و مسلمان پاكستان اعلام كرد.

وی به تشریح فعالیت‌های مركز تحقیقات فارسی ایران و پاكستان پرداخت و خواستار ‌توسعه همکاری‌ها در حوزه انعقاد تفاهمنامه فرهنگی، ساخت یک ساختمان مستقل و تعامل پژوهشگران و نسخه‌شناسان دو کشور شد.

آصف نیز در این دیدار، گفت: عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و رهبر ما در نخستین سخنرانی خود روابط با كشورهای همسایه و جمهوری اسلامی ایران را در اولویت روابط خارجی دولت جدید خود قرار داده است.

وی با تأکید بر تداوم وحدت امت اسلامی و دوستی میان ایران و پاكستان افزود: ما اعضای مجلس ملی پاكستان از حزب تحریک انصاف نیز تلاش خواهیم كرد كه روابط سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و اقتصادی میان دو كشور ایران و پاكستان را بیش از گذشته گسترش دهیم.

انتهای پیام

نظر شما