شناسهٔ خبر: 27457482 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، در حالی که تضعیف ارزش دلار موجب کاهش فشار بر قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا شده، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت، اما قیمت فلز زرد همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم های 19 ماه گذشته باقی ماند و بزرگترین افت قیمت هفتگی از می 2017 را به ثبت رساند.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.86 درصد افزایش به 1184 دلار و 25 سنت رسید، اما ششمین کاهش هفتگی متوالی به میزان حدود 2.5 درصد را تجربه کرد. قیمت طلا در روز پنجشنبه به پایین ترین رقم از ژانویه 2017 یعنی 1159 دلار و 96 سنت رسیده بود. قیمت طلای آمریکا هم در پایان معاملات روز گذشته با 0.02 درصد افزایش به 1184 دلار و 20 سنت رسید.

ژورژت بوئله، تحلیلگر موسسه ای بی ان آمرو گفت، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی که روز چهارشنبه به بالاترین رقم در طی 13 ماه گذشته رسیده بود، در برابر یورو و یوان چین شاهد کاهش بود و این مسئله به رشد قیمت طلا کمک کرد.

وی افزود: «من انتظار دارم ارزش دلار در طی هفته های آینده به اوج خود برسد... و ممکن است قیمت طلا تضعیف شود.»

قیمت طلا نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در ماه آوریل 14 درصد کاهش یافته است و دلیل آن نیز رشد ارزش دلار عنوان شده است. افزایش ارزش دلار موجب می شود طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

در حالی که اختلافات تجاری و بحران ارزی در ترکیه بالا گرفته است، سرمایه گذاران به دنبال محلی امن جهت سرازیر کردن سرمایه های خود هستند و چون سرمایه گذاران دلار را به طلا ترجیح می دهند، این وضعیت سبب تضعیف جایگاه طلا به عنوان یک محل امن سرمایه گذاری شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما