شناسهٔ خبر: 27457333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

راشاتودی تحلیل کرد؛

"گروه اقدام ایران" جدیدترین طرح آمریکا برای سرنگونی دولت

یک رسانه روسیه ای با اشاره به اقدام جدید آمریکا علیه ایران نوشت که تشکیل گروه اقدام ایران جدیدترین طرح آمریکا برای سرنگونی دولت ایران است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آمریکا

"راشا تودی" در گزارشی به بررسی تشکیل "گروه اقدام ایران" پرداخت.

این رسانه روسی نوشت: تشکیل گروه اقدام ایران جدیدترین طرح آمریکا برای سرنگون دولت ایران است اما تهران ثابت کرده قدرت ارتجاعی بیشتری از آن چیزی که واشنگتن انتظار داشته، دارد.

"ایگور پانکراتنکو" تحلیلگر مسائل خاورمیانه و از مدیران مرکز برآوردها و پیش بینی های استراتژیک گفت: به سادگی می توان گفت که گروه اقدام ایران، ادامه استراتژی سرنگونی دولت کنونی ایران با اقدام آمریکا در هماهنگی با مخالفان دولت ایران است.

"مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ایجاد گروه اقدام ایران را اعلام کرد و گفت که هدف از ایجاد این گروه مقابله با فعالیت های خصمانه ایران و حمایت از مردم این کشور است.

به گزارش تسنیم به نقل از راشا تودی، وی پیشتر نیز در دیدار با ایرانیان خارج از کشور گفته بود که از مخالفان در تهران حمایت خواهد کرد. "رودی گیلانی" شهردار سابق نیویورک و از معتمدان دونالد ترامپ نیز زمانی که در گردهمایی مخالفان دولت ایران در پاریس حضور یافته بود ایده مشابهی را مطرح کرده بود.

واشنگتن در واقع تلاش های خود برای افزایش ناآرامی ها در ایران را با برجسته کردن تظاهرات تشدید بخشیده که بیشتر این ناآرامی ها ناشی از فشارهای اقتصادی بوده اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آمریکا قادر باشد تا این تظاهرات را به اقدام سیاسی تبدیل کند.

نظر شما