شناسهٔ خبر: 27456471 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

مسلمانان در آمریکا؛ از داستان تا واقعیت

حقایق مربوط به مسلمانان در آمریکا تصویری کاملا متفاوت از ادعاهای مطرح شده توسط سیاستمداران ایالات متحده را ترسیم می کند.

صاحب‌خبر -
مسلمانان در آمریکا؛ از داستان تا واقعیت
به گزارش ادیان نیوز، به نقل از دیلی صباح، جمله هایی مانند «من فکر می کنم اسلام از ما متنفر است»، «نفرت در میان مسلمانان بسیار زیاد است»، «بیش از 80 درصد مساجد در این کشور در اختیار امامان جماعت رادیکال هستند» و «شریعت با تمدن غربی هماهنگی ندارد» از سیاستمداران بلندپایه آمریکایی، مسلمانان را غیر آمریکایی، غیر قابل پذیرش و تهدید بالقوه اجتماعی و امنیتی برای جامعه آمریکا معرفی می کند.

 در ذهن افرادی مانند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مسلمانان دارای یک بی تفاوتی کامل نسبت به زندگی انسانی و ارزش های جامعه آمریکا هستند.

پر واضح است که روابط میان اسلام، مسلمانان و هویت ملی آمریکایی به نقطه جوش رسیده است و در این شرایط جدا کردن واقعیت از داستان اهمیت بیشتری نسبت به همیشه دارد. حقایق مربوط به مسلمانان در آمریکا تصویری کاملا متفاوت از ادعاهای مطرح شده توسط سیاستمداران ایالات متحده را ترسیم می کند.

 مسلمانان قبل از اینکه ایالات متحده حتی وجود داشته باشد، در خاک آمریکا زندگی می کردند و بنیانگذاران ایالات متحده هم از مهاجرت مسلمانان به خاک این کشور استقبال کردند.

 مسلمانان آمریکا یکی از متنوع ترین جمعیت های مذهبی در این کشور را تشکیل می دهند و جزو جامعه تحصیلکرده در جامعه آمریکایی هستند. سازمان های اسلامی در ایالات متحده به طور منظم در گفتگوهای بین مذهبی و پروژه های ملی مدنی شرکت می کنند. مسلمانان مسئول اکثر حملات تروریستی در امریکا نیستند. مسلمانان ایالات متحده ترجیح می دهند تحت قوانین اسلامی (شریعت) اداره شوند.همه این ها حقایقی هستند که در مورد مسلمانان آمریکا وجود دارد؛  عملکرد مسلمانان آمریکا و نیز تحقیقات انجام شده توسط واحدهای علمی و سازمان های حمایتی در سراسر کشور نیز تایید کننده این حقایق هستند.

 عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه رایس در «هوستون» تگزاس در کتاب جدیدش تحت عنوان «مسلمانان در آمریکا:بررسی واقعیت ها»، مستنداتی را برای بررسی کامل و بی طرفانه مسلمانان آمریکا، بررسی و انتقاد از روایت های موجود اجتماعی و سیاسی درباره اسلام و مسلمانان از جمله ادعاهای دروغین و بدخواهانه در مورد اقدامات و باورهای مسلمانان در مورد 11 سپتامبر، تروریسم، تحمل مذهبی، جهاد، شریعت و دیگر مسائل قابل توجه درباره مسلمانان در سراسر جامعه آمریکا ارائه کرده است.

 با وجود ادغام مسلمانان در جامعه آمریکایی،آنها زیر میکروسکوپ باقی مانده اند و گروهی از افراد و سازمان های سراسر ایالات متحده صنعت اسلام هراسی را به راه انداخته اند تا آمریکایی ها را متقاعد کنند که مسلمانان به ارزش های ضد آمریکایی پایبند هستند.آنها می خواهند مسلمانان در سراسر کشور مورد تبعیض قرار بگیرند.

 گروهی از سازمان ها و کارشناسان اسلامی عملیات شبکه ای اسلام هراسی و نفوذ آنها به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری 2016  را ردیابی کرده اند به همین دلیل این کتاب برای مقابله با نادیده گرفتن مسلمانان و زدودن تصورات غلط درباره آنها منتشر شد.

منبع: شبستان

نظر شما