شناسهٔ خبر: 27456350 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار کلان

ایسنا سامانه ارزش کالا، سامانه بازار و سامانه انتشار آزاد اطلاعات از جمله خدمات الکترونیکی گمرک ایران است.

صاحب‌خبر -

آپشن‌های  الکترونیکی گمرک

ایسنا   سامانه ارزش کالا، سامانه بازار و سامانه انتشار آزاد اطلاعات از جمله خدمات الکترونیکی گمرک ایران است. درباره میزان الکترونیکی شدن خدمات گفته شده که گمرک از ابتدا شروع‌کننده انتشار آزاد اطلاعات بود و اطلاعات گمرک در بستر تبادل یکپارچه اطلاعات وزارت اقتصاد به صورت آنلاین و به‌روز قرار دارد. مصطفی فارسی، کارشناس فناوری اطلاعات گمرک ایران، با بیان اینکه گمرک ایران در راستای خدمات الکترونیکی، در سال‌های گذشته انقلاب الکترونیک را راه انداخته، گفت: یکی از مواردی که برای مردم ملموس‌تر است و بیشتر با آن درگیرند، سامانه متمرکز ارزش کالاهاست. گمرک ایران بر اساس سوابق ترخیصی که هر روز از گمرک می‌شود و جمع‌آوری این سوابق، سامانه‌ای در دامنه پنجره واحدی که از قبل بوده تهیه کرده که سابقه ارزش کالاهایی که ترخیص شده به‌صورت آنلاین در گمرک، وجود داشته باشد. وی ادامه داد: بدین‌ترتیب هر کالایی که احضار می‌شود، اگر هم اطلاعات یک کالا در سامانه نباشد، صاحب کالا درخواست می‌دهد، با استفاده از اسناد موجود، ارزش کالا تعیین و به پرتال سامانه ارزش اضافه می‌شود. این لیست هر روز آپدیت شده و قیمت نهایی کالاها بر اساس قیمت اصلی که در خارج داشته، به علاوه عوارض گمرکی و سود بازرگانی، تعیین می‌شود و اگر مردم بخواهند بدانند ارزش کالایی که از گمرک ترخیص شده چقدر بوده، متوجه خواهند شد.کارشناس فناوری اطلاعات گمرک ایران سامانه بازار را از دیگر سرویس‌های گمرک اعلام و بیان کرد: سامانه بازار امکانی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که به یک کالای خارجی نیاز دارند. آن‌ها می‌توانند وارد سایت شوند و درخواست خود را برای آن کالا به صاحب کالاهایی که تا به حال واردکننده بوده، اعلام کند. بدین ترتیب ابتدا وارد سایت می‌شوند و اسم کالا را جست‌وجو می‌کند و بعد متن درخواستی خود را می‌نویسند. سیستم به صاحب کالا پیامک می‌دهد و آن شخص می‌تواند با متقاضی ارتباط بگیرد. فارسی با بیان اینکه سامانه‌ بازار ارتباطی بین متقاضی واقعی و صاحب کالای واقعی ایجاد می‌کند، افزود: از طریق این سامانه، واسطه‌ای که بین متقاضی و صاحب کالا وجود حذف می‌شود و متقاضی می‌تواند مستقیما با صاحب کالا ارتباط داشته باشد. با توجه به اینکه صاحبان کالاها زیاد هستند، مطابق پیامکی که به صاحب کالا داده می‌شود و پاسخی که صاحب کالا می‌دهد، رتبه‌بندی می‌شوند و در صورتی که پاسخ درستی داده باشند و واقعا کالا را وارد کنند، مورد تایید ما قرار می‌گیرند.

صادرات ۶ میلیارد یورو کالا از ایران به اروپا در ۶ ماه

تسنیم    صادرات ایران به اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ میلیارد و ۱۱۰ میلیون یورو رسید. پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد 8 درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در شش ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد. مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در ماه های ژانویه تا ژوئن سال 2017 بالغ بر 9.9 میلیارد یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به 10.68 میلیارد یورو افزایش یافته است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست 2018 کاهش یافته اما واردات این اتحادیه از ایران در این دوره افزایش قابل توجهی داشته است. اعضای اتحادیه اروپا در نیمه نخست 2017 بالغ بر 4.96 میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بودند که این رقم در نیمه نخست 2018 با رشد 23 درصدی به 6.11 میلیارد یورو رسیده است. اسپانیا، فرانسه، یونان و ایتالیا بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا از ایران در نیمه نخست 2018 شناخته شده اند. بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در نیمه نخست 2018 افت 7 درصدی داشته و به 4.57 میلیارد یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در نیمه نخست سال 2017 بالغ بر 4.94 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بود. آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا چهار صادرکننده بزرگ کالا به ایران در نیمه نخست 2018 بوده اند.

نوسازی بافت‌های فرسوده تهران تا پایان برنامه ششم

مهر    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از نهایی شدن برنامه نوسازی برای ۶۷ محله حاشیه‌ای و بافت فرسوده استان تهران خبر داد.

نعمت الله ترکی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده استان تهران اظهار کرد: برای نوسازی بافت های فرسوده و محله های حاشیه نشین محدودیت مالی نداریم چراکه دولت در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷ اعتبار قابل قبولی در حد ۷۳ هزار میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده کل کشور اختصاص داده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: بنابراین برای نوسازی بافت های فرسوده تنها به برنامه مشخص و دقیق نیاز داریم.

وی ادامه داد: در این راستا برای نوسازی بافت‌های فرسوده و محله های حاشیه نشین استان تهران برنامه ریزی کرده ایم و تاکنون نیز برنامه نوسازی برای ۶۷ محله حاشیه نشین و بافت فرسوده در استان تهران نهایی شده است.

ترکی گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، به احتمال زیاد تا پایان برنامه ششم توسعه دیگر چیزی به نام بافت فرسوده و محله حاشیه نشین در استان تهران نخواهیم داشت.

 

نظر شما