شناسهٔ خبر: 27455221 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

امروز؛

آغاز انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکي 97

صاحب‌خبر -

از تعداد حدود 56 هزار شرکت کننده در اين دوره از آزمون، 32 هزار نفر مجاز شده اند که مي توانند در روزهاي 27 تا 30 مرداد در اين آزمون انتخاب رشته کنند.

کارنامه شامل مشخصات فردي، سهميه، معدل (براساس اعلام داوطلب)، نمره خام دروس امتحاني به درصد، نمره کل تراز به درصد، رتبه در سهميه و رتبه کل داوطلب در بين کليه داوطلبان همان رشته بدون اعمال سهميه (رتبه آزاد) است.

افرادي که متقاضي استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران (25 درصد و 5 درصد) بوده اند، در کارنامه خود بسته به شرايط تأييد يا عدم تأييد سهميه بايد گزينه هاي اعلام شده را مدنظر قرار دهند.

متقاضيان سهميه استعداد درخشان دقت کنند، در کارنامه آنها گزينه استعداد درخشان درج شده است و اين گزينه براساس اعلام داوطلب بوده و متعاقبا در صورت تأييد نهايي دانشگاه، سهميه مربوطه (باآزمون ،بدون آزمون) براي اين افراد اعمال خواهد شد.

بعد از اتمام ورود اطلاعات و معرفي و تاييد توسط دانشگاهها نتيجه تاييد يا عدم تاييد متقاضيان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون، حداکثر تا هفته اول شهريور از طريق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکي با وارد کردن کد رهگيري اعلام خواهد شد.

متقاضيان بدون آزمون که قبلا در آزمون ثبت نام نکرده اند و در موعد مقرر از طريق دانشگاه معرفي شده اند و فاقد کد رهگيري ثبت نام هستند بايد از 27 مرداد 97 با کدملي وارد سامانه شوند و درخواست دريافت کدرهگيري کنند.

متعاقبا کد رهگيري صادره به شماره تلفن همراه داوطلب که در سامانه توسط دانشگاه درج شده پيامک خواهد شد و با اين کد رهگيري داوطلبان مي توانند انتخاب رشته محل را انجام دهند و همچنين نتيجه تاييد يا عدم تاييد سهميه را مشاهده کنند.

در اين آزمون نمره کل تراز داوطلب براساس معدل به ميزان 20 درصد و نمره کتبي به ميزان 80 درصد محاسبه شده است. بنابراين هرگونه مغايرت در معدل سبب لغو قبولي داوطلب خواهد شد.

افرادي که معدلشان مغاير با معدل درج شده در کارنامه است لازم است قبل از شروع انتخاب رشته محل نسبت به ويرايش معدل خود اقدام کنند. داوطلبان توجه کنند که معدل آنها
پس از قبولي در هنگام ثبت نام در دانشگاه کنترل و درصورت هرگونه مغايرتي دانشگاه از ثبت نام خودداري و قبولي کان لم يکن تلقي خواهد شد.

دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون کارشناسي ارشد گروه علوم پزشکي سال 97 به همراه ظرفيت هاي پذيرش بر روي سايت مرکز سنجش آموزش پزشکي منتشر شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به هيچ يک از دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد بورس تحصيلي اعطا نمي کند. شرايط پذيرش اتباع خارجي تابع آئين نامه هاي مربوطه است.

با توجه به اينکه داوطلبان به ترتيب اولويت ها فرم انتخاب رشته را تکميل مي کنند در صورت پذيرش نهايي در هر دانشگاهي اعم از دولتي عادي يا شهريه اي، متعاقباً تغييري در محل پذيرش انجام نخواهد شد. بعد از اعلام نتايج نهايي و تکميل ظرفيت پذيرش هر دانشگاه، به دليل عدم امکان جابجايي تغيير در محل پذيرش انجام پذير نيست.

نظر شما