شناسهٔ خبر: 27455177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

افتخار سینماگران الجزایری به همکاری با فیلمساز ایرانی

تهیه‌کننده فیلم الجزایری «احمد بای» گفت: با کمک ایران، زیبایی را به سینمای جهان عرب باز می‌گردانیم.

صاحب‌خبر -

روزنامه کیهان: تهیه‌کننده فیلم الجزایری «احمد بای» گفت: با کمک ایران، زیبایی را به سینمای جهان عرب باز می‌گردانیم.

چند روز قبل تصویربرداری فیلم «احمد بای» که نخستین تولید مشترک سینمای ایران و الجزایر محسوب می‌شود شروع شد. این فیلم به کارگردانی فیلمساز ایرانی، جمال شورجه و با حضور بازیگران الجزایری و فرانسوی درباره مبارزات ضداستعماری این کشور با محوریت شخصیتی به نام احمد بای تولید می‌شود.


دکتر سمیره حاج‌جیلانی تهیه‌کننده الجزایری این فیلم درباره تجربه همکاری‌اش با یک کارگردان از جمهوری اسلامی ایران گفت: جمال شورجه کارگردانی در سطح جهانی است و با این فیلم می‌خواهیم زیبایی را به سینمای عربی بازگردانیم.


وی افزود: این پروژه (فیلم احمد بای) تنها همکاری ما با ایرانی‌ها نخواهد بود، بلکه موسسه ما با جمال شورجه قراردادی را امضا کرده است که شامل بر آموزش جوانان در رشته‌های مختلف سینما، توزیع و فیلمبرداری فیلم‌های ایرانی در الجزایر است.


محمد طاهرزاوی عهده‌دار نقش احمد بای در این فیلم هم گفت: از زمانی که متوجه شدم تیم ایرانی این فیلم را می‌سازد و استاد جمال شورجه کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت، بسیار خوشحال شدم و اکنون نیز که تحت نظر وی کار می‌کنم، بسیار راضی و خرسند هستم.
زاوی افزود، با وجود چنین هنرمندانی، شکی در این نیست که یک اثر هنری بسیار زیبا تولید خواهد شد.
وی افزود: کارگردان این فیلم، فردی با روابط عمومی قوی و بسیار دلسوز است، این باعث می‌شود تا کار کردن با وی لذت‌بخش باشد، او به همه اعتماد به نفس می‌دهد و باعث می‌شود همه به کار کردن با او با وجود سختی‌های کار بیشتر راغب باشند.


عزالدین میهوبی وزیر فرهنگ الجزایر نیز در مصاحبه با پایگاه خبری «کل شی عن الجزایر» نیز با تمجید از جایگاه والای سینمای ایران در جهان و همچنین «جمال شورجه» کارگردان فیلم احمد بای گفت: سینمای ایران در سطح جهانی دارای تجارب ارزشمندی است و شورجه نیز در زمره بهترین کارگردان‌های ایرانی است.


رابح ظریف، نویسنده سناریوی این فیلم نیز در سخنانی، مطرح کرد: این باعث خوشحالی من است که هنرمند ایرانی مشهوری مانند جمال شورجه کارگردانی این فیلم را برعهده دارد، من پیش از این با کارگردانان دیگر کشور‌های عربی همکاری کرده بودم، اما قطعا کار با ایرانی‌ها تجربه سودمندی برای ما خواهد بود.

نظر شما