شناسهٔ خبر: 27454299 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اقتصاد در گذر زمان

از حریق در عمارت بانک پهلوی تا ممنوع شدن واردات دکل های نفتی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 مرداد 1306، عمارت بانک پهلوی دچار حریق شد.

27 مرداد 1308، هیات وزیران امور تلفنخانه و کلیه خطوط تلفنی را به وزارت پست و تلگراف واگذار کرد.

27 مرداد 1309، هیات وزیران برای اصلاح امور مالی به آقای سیدحسن تقی‌ زاده، وزیر مالیه اختیارات کامل داد.

27 مرداد 1332، مبلغی وجه نقد از طريق يك فقره چك بانكي به شماره 703352 صادره از بانك ملي به نام «ادوارد. ك. دونالد» دريافت شد و ميان عوامل كودتاي 28 مرداد، تقسيم گرديد.

27 مرداد 1338، بهره ‌برداری از کارخانه برق آلستوم شروع شد.

27 مرداد 1339، بانک رفاه کارگران با چهار صد میلیون ریال سرمایه از محل وجوه سازمان بیمه ‌های اجتماعی کارگران موجودیت خود را اعلام کرد. همچنین در این روز، ساختمان جدید و تاسیسات تازه مرکز مخابرات افتتاح شد.

27 مرداد 1352، اراضی داخل طرح‌ نوسازی از پرداخت هرگونه مالیات معاف شدند، این تصمیمی بود که براساس یک بخشنامه منتشر شده از سوی وزارت دارایی اتخاذ شد و روابط عمومی شهرداری تهران مکلف شد که مطلب مصوبه را به جراید کشور اطلاع دهد.

27 مرداد 1354، یکی از جلسات مهم مسوولان درباره کاهش نرخ خدمات درمانی در محل حزب رستاخیز (حزبی که به دستور شاه تشکیل شده بود و سایر احزاب را نیز منحل اعلام کردند) برگزار شد. همچنین در این روز، بعد از کشمکش‌های زیاد بالاخره روابط عمومی گمرک ایران اعلام کرد که مشکل اتومبیل‌ های دو دیفرانسیل در گمرک حل شد. گمرک ایران قیمت صادراتی اتومبیل‌ های رنجرور مدل 1975 را به قیمت 3975 پوند به اضافه حدود 400 پوند کرایه و قیمت اتومبیل‌های شورولت بلیزر را 3900 دلار با 700 دلار هزینه حمل ‌و نقل‌ تعیین کرد.

27 مرداد 1389، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی اعلام کرد، کار واریز وجوه نقدی یارانه‌ ها به حساب مردم از مهرماه و پس از پایان ثبت و اخذ شماره حساب ‌ها آغاز می ‌شود.

27 مرداد 1392، پرونده سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی بسته شد و وی از این سازمان برکنار شد. در این روز علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش شد.

27 مرداد 1394، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اعلام کرد واردات دکل ممنوع می شود.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما