شناسهٔ خبر: 27453646 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

یافته محققان نشان داد؛

شباهت بین سلول ها در سرطان های بدخیم و سلول های جنینی

محققان با استفاده از مشاهدات میکروسکوپی مشابهت هایی را بین سلول ها در بدخیم ترین سرطان و سلول های جنینی اندامی که سرطان از آن نشات می گیرد، شناسایی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، محققین در انستیتو سالک کشف کردند که سلول ها در سرطان های سینه «شبه بازال» انسانی ویژگی های یکسانی را با سلول های بنیادی سینه جنینی به اشتراک می گذارند و این سلول ها پیش سازهایی برای همه انواع غدد پستانی هستند.

به عقیده دورانت و همکارانش بین سلول ها در دوران جنینی و سلول های موجود در سرطان های بدخیم ارتباط وجود دارد و در واقع این سلول ها، سلول های سرطانی خفته ای هستند که با قرار گرفتن در معرض دائمی عواملی مانند اشعه بیدار می شوند و از علایم آن ها بروز التهاب است.

نتایج این مطالعه نشان داده است که سرطان های سینه انسانی از نظر ویژگی های متابولیکی بسیار شبیه سلول های بنیادی پستانی جنینی هستند و همین امر می تواند اهداف درمانی احتمالی را ارائه کند.

علاوه بر این، پروتئین هایی که به صورت اختصاصی در سلول های جنینی بیان می شوند در سرطان ها نیز بیان می شوند و به همین دلیل می توان از آنها به عنوان یک عاملی تشخیصی برای ایمنی درمانی استفاده کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما