شناسهٔ خبر: 27451245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

سازمان‌های مردم نهاد در اردبیل ۸۳ درصد افزایش یافته است

اردبیل - مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از افزایش ۸۳ درصدی در بحث شکل‌گیری و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شفیع شفیعی شامگاه جمعه در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد در اردبیل افزود: گرایش جوانان برای حضور در فعالیت های اجتماعی طی سال های اخیر دلیل عمده این افزایش قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۱۰ سازمان مردم نهاد دارای پروانه در استان فعال است، ادامه داد: بیشتر این سازمان ها در حوزه‌های خیریه، سلامت، محیط ‌زیست، حقوق شهروندی، آسیب‌های اجتماعی و... فعالیت‌ می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل افزایش فعالیت این سازمان های مردم نهاد را عاملی برای رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانست و اضافه کرد: جایگاه مردم‌نهادها در سال‌های اخیر بهبود یافته و امروز سازمان‌ها و بخش دولتی نگاه مثبتی به مردم‌نهادها دارند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه سمن‌ها محور اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی قلمداد می‌شوند، بیان داشت: این سازمان‌ها در توانمندسازی جامعه و رفع محرومیت‌، نهادینه کردن مشارکت‌ شهروندان، هنجارسازی و توسعه منابع برای حل مشکلات مردم در کنار دولت نقش دارند.

شفیعی سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و تشکل‌های مدنی را شالوده اصلی جامعه مدنی برشمرد و تصریح کرد: توسعه و ارتقای سرمایه اجتماعی با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد ضروری بوده و در این راستا دولت از فعالیت و برنامه‌های این نهادها حمایت می کند.

وی همچنین با اشاره به سومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای سازمان های مردم نهاد در استان یادآور شد: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردها این نهادها در عرصه های مختلف از جمله مقابله با آسیب های اجتماعی، حقوق شهروندی، محیط زیست، کارآفرینی و نشاط اجتماعی گشایش یافته است.

نظر شما