شناسهٔ خبر: 27451188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت‌های آلمانی «دویچه بان» و «دویچه تلکوم» ایران را ترک می‌کنند

یک نشریه ایتالیایی نوشت در پی بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، شرکت‌های آلمانی به تدریج از ایران خارج می‌شوند.

صاحب‌خبر -

شرکت‌های آلمانی «دویچه بان» و «دویچه تلکوم» ایران را ترک می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کوریره دلاسرا، پرشمارگان ترین روزنامه چاپ ایتالیا در گزارشی با عنوان «خداحافظی شرکت های آلمانی دویچه تلکوم و دویچه بان از ایران»، نوشت دو شرکت دولتی دویچه بان (شرکت ملی راه آهن آلمان) و دویچه تلکوم (بزرگترین شرکت مخابراتی آلمان) در پی بازگشت تحریم های آمریکا به تدریج از ایران را ترک می کنند.

این روزنامه می نویسد: سخنگوی شرکت دویچه بان که از طریق شرکت فرعی «مهندسی و مشاوره دی بی» در دو پروژه در ایران همکاری می کند، اعلام کرد: «هر دو پروژه ماه سپتامبر 2018 به پایان می رسند». وی افزود : «ما با توجه به تغییر وضعیت مبادلات بانکی سعی کرده‌ایم به موقع قرارداد را در ماه آینده میلادی به اتمام برسانیم».

بر اساس این گزارش، شرکت دویچه بان در ماه می 2017 تفاهم نامه‌ای با شرکت ایرانی راه آهن شرق بنیاد (بن ریل) به منظور شناسایی و ارزیابی توانایی بالقوه تجهیزات و روند کار این شرکت، امضا کرده بود. پروژه دوم نیز که حدود یک سال پیش آغاز شده بود، قرار داد مشاوره برای شرکت راه آهن دولتی ایران بود که شامل بازنگری و اصلاح سازمانی این شرکت می شد.

کوریره دلاسرا همچنین نوشت: شرکت دویچه تلکوم تعهدات خود با ایران را از ماه می گذشته، چند روز پس از اعلام تحریم های جدید علیه ایران، کاهش داده بود. به این ترتیب دو شرکت آلمانی مذکور نیز به شرکت خودروسازی دایملر که در روز 7 اوت اعلام کرد فعالیت های خود در ایران را متوقف می کند، پیوستند.

انتهای پیام/

خروج شرکت‌های آلمانی از ایران در پی بازگشت تحریم‌های آمریکا

برچسب‌ها:

نظر شما