شناسهٔ خبر: 27451135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حاج آقای مسیحی‌ِ قاتل!

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در لبنان شخصیت‌ها و احزاب مختلف، سهمیه ویزای حج دارند که به دوستان خود هدیه می دهند. این کار به نوعی تکریم آنان از طرف عربستان است تا نشان دهد نظر آنان برای ارسال حجاج به مکه مهم است. طبعا مسیحیان به حج نمی روند و سهمیه خود را به طرفداران و همپیمانان مسلمان خود می دهند. برخی هم آن را می فروشند. ویزای حج بین هزار تا دو هزار دلار و گاه بیشتر به فروش می رسد.

لبنان سهمیه ای بیش از ۱۵۰۰۰ نفر دارد که ۵۵۰۰ ویزا برای بعثه لبنانی، ۱۵۰۰ عدد برای فلسطینی‌ها و ۵۵۰۰ برای سوریه‌ای های داخل لبنان و بقیه برای شخصیت ها و دیپلماتهاست. از سهمیه لبنان، تنها حدود ۱۷۰۰ سهم متعلق به شیعیان است، این در حالی است که تعداد شیعیان اگر بیش از اهل سنت نباشد، کمتر نیست.

گفته می‌شود امسال اعطای سهمیه حج بدتر از همیشه بوده و کاملا بصورت سیاسی به طرفداران عربستان داده شده بطوریکه سهمیه حریری از ۵۰۰۰ به ۳۰۰۰ کاهش پیدا کرده است.

سهمیه جعجع بیش از ۳۰۰ ویزا بوده و دیگر شخصیت‌ها و احزاب هم سهمیه هایی دارند. از پاتریارک اعظم مسیحیان گرفته تا رییس مجلس اعلای شیعیان .

دفتر حریری ماجرای ویزا ندادن عربستان به ۲۰۰۰ پاسپورت از مجموع ۵۰۰۰ تا که این دفتر برای سفارت ارسال کرده بود را رد کرده و سفارت عربستان هم گفته تنها ۲۵ ویزا به جعجع داده است. اما واقعیت این نیست. مکالمه تلفنی مسئول دفتر حریری با دارالفتوی نشان می دهد برای جلوگیری از آبروریزی انکار کرده اند. ضمن اینکه این دفتر، تعدادی ویزا از قوات لبنانیه تقاضا کرده است.

این در حالیست که سمیر جعجع در شهادت بیش از سه هزار مسلمان در جنایت صبرا و شتیلا نقش اساسی داشت.

منبع: صفحه اینستاگرام لیبانیران

نظر شما