شناسهٔ خبر: 27450579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

البرز| دیوان عدالت اداری ملی شدن زمین‌های شهرک کوثر ساوجبلاغ را ابطال کرد

R41451/P1361/S6,50/CT1

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه دیوان عدالت اداری مصوبه ملی شدن زمین در شهرک کوثر را ابطال کرد،گفت: مشکل ۱۰ هزار نفر از صاحبان این زمین‌ها برطرف شد.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم پالیزگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد برگشت زمین به صاحبان  شهرک کوثر در ساوجبلاغ، اظهار داشت: در رابطه با شهرک کوثر  در سال 70  با ادغام تعاونی‌های مختلفی از جمله تعاونی مسکن جانبازان، کارکنان دولت، آموزش و پرورش و چند تعاونی دیگر زمینی را با سند از یک شخص خریداری کردند.

وی با بیان اینکه سال 70 خریداران برای طی روال قانونی تغییر کاربری به شهرداری مراجعه کردند، افزود: بعد از انتقال این زمین به تعاونی سند تفکیکی برای افراد صادر شد  و اصل سند زمین متعلق به سال 51 بوده است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه شهرداری بعد از طی مراحل قانونی به تعدادی از این افراد مجوز ساخت وساز می‌دهد و برخی از خریداران شروع به ساخت و ساز کردند،عنوان کرد: شهرداری زیر ساخت‌های این شهرک از جمله جدولگذاری را  نیز احداث کرده بود.

وی با بیان اینکه این اراضی با تصمیماتی که گرفته شد ملی اعلام شد، عنوان کرد: سال 92 هئیت نظارت کمیسیون ماده 33 قانون حفظ جنگلها و مراتع کشور به صورت غیرقانونی با حضور سه نفر از 5 نفر عضو  تشخیص دادند که این اراضی ملی است و اعلام می‌کنند که اراضی ماده 64 است و برای دام‌ها به مالک تحویل داده شده و وقتی که تغییر کاربری در این زمین صورت  گیرد مالک  باید به سازمان جنگل‌ها و مراتع طرح بدهد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه این زمین ملی اعلام شد و در محدوده شهر هشتگرد قرار داشت طبیعتا به نمایندگی از دولت از منابع طبیعی به راه و شهرسازی واگذار شد،گفت: رئیس اداره راه و شهرسازی وقت صورتجلسه انتقال زمین از منابع طبیعی به راه وشهرسازی را تنظیم کرد و از اداره راه وشهرسازی نامه‌ای به شهرداری ارسال شد  که این زمین‌ها دولتی است و دیگر حق صدور مجوز برای ساخت و ساز ندارید و کسانی را که در این زمین ساخت و ساز کردند باید تعیین تکلیف کنید.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه بعد از دستور راه و شهرسازی خریداران این تعاونی تجمعات مختلفی در مکان‌های مختلف برگزار کردند و حداقل بالای 50 فقره تجمع در جلوی استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی  تشکیل شد، تصریح کرد:این تصمیم دغدغه زیادی برای مردم ایجاد کرد و دستگاه قضایی زحمات زیادی در این زمینه متقبل شد و استاندار البرز  نیز دستورات اکیدی برای پیگیری مشکلات و برگشت زمین به صاحبان آنها صادر کرد.

وی با اشاره به پیگیری دیگر دستگاه‌ها برای رفع مشکل صاحبان زمین شهرک کوثر، گفت: مدیرکل بازرسی استان گزارش بسیار خوبی در این زمینه تنظیم کرد و واقعیت‌ها در این گزارش بیان شد و خیلی کمک کرد و نقش دادستان و رئیس کل دادگستری استان البرز در به ثمر رسیدن این پرونده بسیار مثبت بود.

پالیزگیر گفت: فرمانداری ساوجبلاغ هم در این زمینه پیگیری‌هایی کرد و با توجه به موضوع امنیت و جلسات متعددی که برگزار شد درخواست کردیم که این رای ابطال شود.

وی با بیان اینکه برای طی روال قانونی جهت ابطال این موضوع تعدادی از افراد به دیوان شکایت کردند، عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که به صورت اداری و قضایی صورت گرفت دیوان عدالت اداری رای را باطل کرد و رای برگشت زمین به خریداران آن در شهرک کوثر به قطعیت رسید.

وی افزود: بعد از قطعیت رای صورتجلسه‌ای تهیه شد که جهاد کشاورزی نسبت به ابطال رای اقدام کرده و اقدامات قانونی را برای ابطال صورتجلسه‌ای که زمین را تحویل اداره راه و شهرسازی داده بود انجام دهد و زمین‌ها آزاد شود.

پالیزگیر با بیان  اینکه برگشت زمین به مردم موجی از خوشحالی را در میان صاحبان این زمین‌ها به وجود آورد، عنوان کرد: در این چند سال چندین بار زمین‌ها از فردی به فردی دیگر منتقل شده بود و به یکباره حدود 10 هزار نفر در این 77 هکتار درگیری ذهنی و فکری برای آنها ایجاد شده بود و در همین ایام به خاطر ایجاد مشکلات روحی و روانی و مشکلاتی از قبیل بیماری‌های مختلف برای چند نفرایجاد شد.

پالیزگیر با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای در این راه سنگ‌اندازی کردند که از آنها گله‌مند هستیم، تصریح کرد:بعد از سال‌ها این قضیه حل شد و مردم از این موضوع رضایت دارند و ابراز محبت کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما