شناسهٔ خبر: 27450572 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایگاه نظامی عربستان هدف موشک های یمن قرار گرفت

تهران- ایرنا- ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد شنبه اعلام کردند که پایگاه نظامی تازه تاسیس سعودی در شهر نجران واقع در جنوب عربستان را هدف حمله موشکی قرار داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سبا، موشک شلیک شده از نوع 'بندر 1' و ساخت یمن است که نیروهای متجاوز سعودی را در این شهر مرزی عربستان هدف گرفته است.
این رسانه یمنی بدون اشاره به جزئیات خسارت وارده اعلام کرد که تلفات نیروهای دشمن سنگین گزارش شده است.
در همین حال، رسانه های سعودی با تایید پرتاب این موشک، مدعی شدند: پدافند هوایی ارتش این کشور یک موشک شلیک شده به نجران را رهگیری و منهدم کرده است.
سه شنبه شب گذشته (24 مرداد) نیز منطقه استقرار نیروهای متجاوز در نزدیکی بندر المخا واقع در جنوب غرب یمن، هدف دو فروند موشک ارتش و کمیته های مردمی یمنی قرار گرفت.
حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است؛ به گونه ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت، هر روز جنگ برای دولت ریاض 200 میلیون دلار هزینه دارد.
عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگشت 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرد.
شبس**9363**1917

نظر شما