شناسهٔ خبر: 27450196 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

ایران 3 – کره‌شمالی صفر

درخشش یوزهای جوان در جدال نابرابر

تیم‌ملی فوتبال امید ایران در دومین بازی خود در بازی‌های آسیایی برابر کره‌شمالی با سه گل به برتری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  تیم‌ملی فوتبال امید ایران در دومین بازی خود در بازی‌های آسیایی برابر کره‌شمالی با سه گل به برتری رسید تا صدرنشین گروه شود آن هم در حالی که ایران با تیم زیر 21 سال در این مسابقات حاضر شده است. رقبای ملی‌پوشان کشورمان با تیم زیر 23 سال و البته سه بازیکن بزرگسال کمکی در رقابت‌ها شرکت کرده‌اند اما ایران حتی نفرات اصلی زیر21 سال خود مثل نورافکن و شکاری را هم در اختیار ندارد با این حال شاگردان زلاتکو کرانچار بعد از تساوی بدون گل مقابل عربستان نشان دادند که در جدال نابرابر با رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. سرمربی کروات ایران برای این بازی ترکیب مهدی امینی، محمد آقاجانپور، محمد مسلم‌پور، علیرضا آرتا، یونس دلفی، محمدمهدی مهدیخانی، محمدرضا آزادی، ابوالفضل رزاق‌پور، امیر روستایی، محمد خدابنده‌لو و عارف آغاسی را انتخاب کرد که نکته جالب این ترکیب نیمکت‌نشین شدن مهدی قائدی بود که البته در نیمه دوم به بازی رفت. سهراب بختیاری‌زاده که به‌دلیل عدم صدور ‌آی‌دی‌کارت از روی سکوها بازی را تماشا می‌کند مانند دیدار قبلی مقابل عربستان با فریادهایش نکات فنی را به مدافعان گوش‌زد می‌کرد.

امیر روستایی در دقیقه 27، مهدی قائدی 68 و عارف آغاسی 2+90 از روی نقطه پنالتی برای تیم امید کشورمان در این دیدار گلزنی کردند تا ملی‌پوشان ایران با چهار‌ امتیاز به صدر جدول این گروه برسند و صعودشان را قطعی کنند. در پایان بازی بازیکنان تیم امید بابت این پیروزی سجده شکر به‌جا آوردند. در این دیدار «سونگ کوم سونگ»، کاپیتان کره‌شمالی در دقیقه 52 مسابقه با کارت قرمز مستقیم داور از بازی اخراج شد و محمدمهدی مهدیخانی، محمد آقاجانپور و علیرضا آرتا نیز از تیم کشورمان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند.

ملی‌پوشان کشورمان در گروه F رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسیایی علاوه‌بر کره‌شمالی با تیم‌های عربستان و میانمار همگروه هستند و در نخستین دیدار خود نیز مقابل عربستان به تساوی بدون گل دست یافتند.

کرانچار: کارمان برای صعود تمام نشده است

زلاتکو کرانچار در نشست خبری بعد از پیروزی مقابل کره‌شمالی گفت: «بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم گل اول را در نیمه اول بزنیم. در نیمه دوم هم دو گل دیگر زدیم و به آنها اجازه ندادیم که ضد‌حمله بزنند و ما را شگفت‌زده کنند. به تمام بازیکنانم به خاطر این برد تبریک می‌گویم که خیلی خوب بازی کردند.»

کرانچار در پاسخ به این سوال که باتوجه به شرایط مرحله حذفی ترجیح می‌دهید به‌عنوان تیم اول صعود کنید یا تیم دوم؟ گفت: «زود است که به صعود فکر کنیم. دو بازی سخت داشتیم و باید به بعضی از بازیکنان استراحت بدهیم. میانمار تیم خوبی است اما ما هم بازیکنان جایگزین خوبی داریم و با انرژی مثبت و کامل به بازی آخر می‌رویم.»

کرانچار در پاسخ به این سوال که به‌نظر شما خطرناک‌ترین تیم این تورنمنت کدام تیم است؟ گفت: «ازبکستان از‌جمله تیم‌هایی است که همه را سورپرایز کرده است. تیم‌های آسیایی با یکدیگر زیاد بازی کرده‌اند. عربستان، کره‌جنوبی و ژاپن هم دیگر تیم‌های قدرتمند آسیا هستند.»

نظر شما