شناسهٔ خبر: 27447501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آمریکا از ونزوئلا خواست زندانیان سیاسی را آزاد کند

نیویورک- ا یرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با محکوم کردن خشونت های ۱۳ مرداد در ونزوئلا، از دولت مادورو خواست تا زندانیان سیاسی را آزاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدر نوئرت روز جمعه با انتشار بیانیه مطبوعاتی افزود: ایالات متحده خشونت سیاسی را که در 4 اوت(13 مرداد) رخ داد، محکوم می کند و از رژیم مادورو می خواهد که به حاکمیت قانون احترام بگذارد و از حفاظت و بی مجازات ماندن متهمان این حادثه جلوگیری کند.
نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که چهارم اوت در یک رژه نظامی در کاراکاس شرکت کرده بود، هدف پهپاد مسلحی قرار گرفت. مادورو آسیبی ندید اما چندین سرباز مجروح شدند. به گفته مقام‌های ونزوئلایی، تلاش برای ترور با دو پهپاد مسلح کوچک انجام شد.
روز سه‌شنبه دو مقام ارشد نظامی ونزوئلا به ظن مشارکت در این طرح ترور ناکام به همراه 14 نفر دیگر بازداشت شدند.
وزیر خارجه ونزوئلا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد، ونزوئلا لیستی از مظنونان ترور نافرجام مادورو را که احتمالا در پرو مخفی هستند، به سفارت این کشور در کاراکاس داده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: واکنش دولت ونزوئلا به این حادثه این بوده است که به طور مستبدانه تعدادی اشخاص حقیقی را بازداشت کند و فرایند رسیدگی به پرونده های قانونی را به شکست بکشاند. علاوه بر این، این اقدام نقض مصونیت پارلمانی بوده است که به وسیله قانون اساسی ونزوئلا محافظت می شود. ایالات متحده استفاده از شکنجه را برای گرفتن اعتراف محکوم می کند.
نوئرت اضافه کرد: ما به جامعه بین المللی که خواهان بررسی کمیسیون مستقل کارشناسی از رویداد 4 اوت است، می پیوندیم. ما از رژیم مادورو می خواهیم به حقوق بشر همه افراد بازداشت شده در ونزوئلا احترام بگذارد و خواسته خود را تکرار می کنیم که سریعا همه کسانی که به صورت خودسرانه بازداشت شده اند از جمله زندانیان سیاسی را آزاد کند.
وی دولت ونزوئلا را مسئول بی ثباتی گسترده و رنج در این کشور دانست و اظهار کرد: رژیم مادورو به طور سیستماتیک میلیونها ونزوئلایی را از حقوق اساسی خود به عنوان شهروندان محروم کرده و دسترسی آنها به غذا، مراقبت های پزشکی و امنیت را محدود کرده است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ما رژیم مادورو را تشویق می کنیم تا کمک های بین المللی را بپذیرد، سیاست هایی را که بحران های انسانی را کاهش می دهند، دنبال کند و آزادی های دمکراتیک را بازگرداند.
نوئرت در حالی که کشورش علیه ونزوئلا تحریم های شدیدی وضع کرده است، مدعی شد: ایالات متحده در کنار مردم ونزوئلا برای رویایشان در ایجاد زندگی آزاد در یک کشور موفق و دمکراتیک می ایستد.
وی گفت: ونزوئلا منتظر پاسخ پرو به این درخواست است.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما