شناسهٔ خبر: 27445275 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سوی وزارت علوم؛

15مجله معتبر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد معرفی شد

تهران - ایرنا - 15مجله علمی و پژوهشی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در ویرایش سال 97 فهرست نشریات علمی دارای اعتبار از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد.

صاحب‌خبر -

واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان یکی از مهمترین مراکز دانشگاهی کشور برای تربیت نسل جوان، کارآمد و متخصص در نیمه نخست دهه هفتاد در شهر تهران پای به عرصه حضور گذاشت و فعالیت خود را با رشته‌های مختلف علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی با جذب 250 دانشجو آغاز کرد.
به گزارش روزجمعه ایرنا از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، نشریات علمی دارای اعتبار از نظر معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج کلان حوزه شامل علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، علوم پایه و هنر و معماری دسته‌بندی شده‌اند.
6 مورد از نشریات معتبر واحد علوم و تحقیقات در این فهرست در حوزه علوم انسانی، یک مورد در حوزه فنی و مهندسی، سه مجله در حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، چهار مجله در حوزه علوم پایه و یک مورد در حوزه هنر و معماری قرار دارند.
فهرست نشریات علمی پژوهشی دارای اعتبار واحد علوم و تحقیقات بر اساس نسخه سال 97 منتشر شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامل تاریخ و تمدن اسلامی، مطالعات توسعه اجتماعی ایران، پژوهشنامه ادیان، حسابداری مدیریت، دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، آینده پژوهی مدیریت، Progress in Biomaterials، حفاظت منابع آب و خاک، پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، پاتوبیولوژی مقایسه ای، پژوهش های نوین در ریاضی، International Journal of Industrial Mathematics، علوم و تکنولوژی محیط زیست، فیزیک کاربردی و تئوری و هویت شهر است.
این واحد به عنوان واحد جامع مستقل، هم اکنون دارای 12 دانشکده و 27 مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و 96 گروه تخصصی میزبان دانشجویان و محققان در غالب رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است و حدود 40 هزار دانشجو در 634 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این واحد مشغول به تحصیل هستند.
در واحد علوم و تحقیقات با بیش از 600 عضو هیات علمی تمام‌وقت و چندین استاد مدعو که از اساتید فرهیخته و چهره‌های ماندگار عرصه علم و دانش کشور محسوب می‌شو ند بسیاری از رشته‌های مطرح در سطح بین‌المللی با گرایش‌های مختلف تدریس می‌شود.
انتشار 378 عنوان کتاب به همت اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات در مدت 17 سال اخیر بخشی از دستاوردهای این واحد با اتکا به ظرفیت تخصصی خود بوده که 203 عنوان از این کتاب‌ها تالیفی و 175 عنوان نیز ترجمه است.‌
**6984** 1418

نظر شما