شناسهٔ خبر: 27430755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرستان دهاقان در زمینه گلخانه و کشاورزی یکی از شهرستان‌های مطرح در کشور به شمار می‌رود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: یکی از مشکلات کشور معضل کم آبی بوده و شهرستان دهاقان در زمینه گلخانه و کشاورزی یکی از شهرستان‌های مطرح در کشور به شمار می‌رود و باید به این موضوع بپردازد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن حجازی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان امروز در مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر شهرستان دهاقان که به مناسبت هفته نکوداشت شهرستان دهاقان برگزار شد، اظهار کرد: در اسفند ماه سال 66 دانشگاه آزاد دهاقان آغاز به کار کرد و اکنون در حال ورود به چهارمین دهه از فعالیت آن هستیم و باید به اتفاقاتی که در طی این سی سال رخ داده و اتفاقاتی که قرار است رخ دهد، فکر کرد.

وی با بیان اینکه رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و مدیریت دانشگاه دهاقان در سطح کشور برند شد، افزود: دانشگاه دهاقان با رشته‌های علوم انسانی و مدیریت شروع به کار کرده و خوش درخشید و با رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و مدیریت در سطح کشور برند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از برند شدن رشته‌های فنی و مهندسی این دانشگاه خبر داد و اذعان کرد: برای ورود به چهارمین دهه فعالیت این دانشگاه زحمات زیادی کشیده شد و بعد از مدتی به رشته‌های فنی و مهندسی احساس نیاز شد و در رشته‌های مهندسی ایمنی صنعتی و محیط کار حائز هم برند شدیم و فارغ التحصیلان این رشته‌ها در صنایع بزرگ و مطرح از جمله فولاد مبارکه در حال کار و فعالیت هستند.

وی با اشاره به نیاز کشور به دانشجوی کارآفرین، عنوان کرد: رشته‌های فنی و مهندسی خاص هستند و تعداد کمی از این رشته‌ها در سطح کشور وجود دارد و برای ما چنین رشته‌ها مهم هستند زیرا می‌توانیم دانشجویان کارآفرین تحویل جامعه دهیم.

حجازی عنوان کرد: در سی سال گذشته برای برپایی دانشگاه دهاقان  یک حرکت جهاد شکل گرفت و امروز هم که در آستانه ورود به چهارمین دهه فعالیت دانشگاه هستیم به حرکت جهادی نیاز داریم.

وی با تاکید بر تبدیل شدن به ارزش آفرینی و کارآفرینی بیان کرد: باید از حالت آموزش محور به ارزش آفرینی و بعد کارآفرین تبدیل شویم و به سمت یک دانشگاه کارآفرین گام برداریم و در این راه دست شما فرهیختگان را می‌فشاریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: امروز یکی از اهداف گردهمایی ما با هدف گردشگری در شهرستان، استان و بعد کشور بوده هم‌چنین یکی از مشکلات کشور معضل کم آبی بوده و شهرستان دهاقان در زمینه گلخانه و کشاورزی یکی از شهرستان‌های مطرح در کشور به شمار می‌رود و باید به این موضوع بپردازد.

وی تصریح کرد: در صدد هستیم که با همت فرهیختگان دهاقانی دبیرخانه و کارگاه علمی تخصصی در رابطه با آب در دانشگاه آزاد دهاقان راه‌اندازی شود تا در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی تدبیر و مدیریت شود و مشکلات مرتفع شود.

حجازی اعلام کرد: با توجه به اینکه شهرستان دهاقان در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای مستعد و مطرح بوده دانشگاه دهاقان پیشنهاد می‌دهد که دفتر صنایع گلخانه‌ای تاسیس شود تا در ساخت گلخانه، کشت، تولید بذر و صادرات محصولات گلخانه‌ای فعالیت داشته باشد و ارتباط دانشگاه با صنایع گلخانه‌ای بیشتر شود.

وی افتتاح مرکز تحقیقاتی دوام بتن  در دانشگاه آزاد دهاقان را یک امر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف پیش روی دانشگاه دهاقان احداث مرکز تحقیقاتی دوام بتن است که به توسعه و ارتباط بیشتر با دانشگاه امیر کبیر نیاز داریم.

هم‌چنین در ادامه ماشاءاله ولی‌خانی استاد و محقق دانشگاه تهران با حضور در این جلسه اظهار کرد: سرمایه انسانی اصلی توسعه یافتگی بوده و باید به این موضوع فکر شود که ما چقدر از سرمایه انسانی استفاده می‌کنیم.

وی جنگ استعدادها را دربرگیرنده استعدادها، قابلیت‌ها و مهارت‌ها دانست و افزود: به تازگی واژه جنگ استعدادها مطرح شده که شامل قابلیت‌ها، مهارت‌ها و فرصت‌ها بوده و ما در دهاقان از قابلیت‌های فراوانی بهره‌مند هستیم و توفیقاتی را کسب کرده‌ایم و آیا پتانسیل کار بهینه را داریم بله داریم.

 استاد و محقق دانشگاه تهران اذعان کرد: آیا از قابلیت‌ها استفاده می‌شود؟ نه، نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته مدیریت استعدادها ضروری است، تصریح کرد: تشکیل کمیته مدیریت استعدادها در شهرستان دهاقان یک ضرورت به شمار می‌رود که باید با اتخاد 6 نکته به آن پرداخته شود.

استاد و محقق دانشگاه تهران تاکید کرد: برای تشکیل کمیته مدیریت استعدادها باید در مرحله نخست فکر کرد و بعد پتانسیل‌ها را شناسایی کرد و مرحله سوم مشارکت و تعامل پتانسیل‌ها است.

وی بیان کرد: ارزیابی نیروی انسانی و سرمایه گذاری روی نیروی انسانی هم مراحل بعدی مدیریت استعدادها هستند و این جلسه نقطه عطفی برای شناسایی استعدادها قلمداد می‌شود.

 ولی‌خانی با بیان اینکه عدم تعامل بین علم و صنعت، تجارت و کسب و کار چالش جدی کشور قلمداد می‌شود، عنوان کرد: عدم تعامل بین علم و صنعت، تجارت و کسب و کار چالش جدی کشور بوده که باید این شکاف عمیق از بین برود و بین نظریه‌ها عملی و تئوری و دانش نظری و عملی رابطه ایجاد شود.

 

انتهای پیام/م

برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر و مشاهیر شهرستان دهاقان

نظر شما