شناسهٔ خبر: 27430458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

در سفر وزیر نیرو به ایروان مطرح شد؛

شتاب گرفتن اجرای خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان

سرعت گرفتن اجرای خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان در سفر معاون برق و انرژی وزیر نیرو به ایروان نهایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،  همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه به ارمنستان، امروز (جمعه) با آرتور گریگوریان، وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور سیدکاظم سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان صورت گرفت، معاون وزیر نیروی کشورمان گفت: اجرای به موقع خط سوم انتقال برق به ارمنستان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های همکاری‌های دو جانبه و چندجانبه ایران با ارمنستان است.

 حائری در دیدار با آرتور گریگوریان با اشاره به تعاملات اقتصادی بین دو کشور بر اهمیت نهایی شدن و تسریع در اجرای پروژه خط سوم انتقال برق بین دو کشور تاکید کرد.

وی اجرای به موقع خط سوم انتقال برق در ارمنستان را به عنوان بخشی از کریدور همکاری چند جانبه انرژی بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه مهم ارزیابی کرد و خواستار همکاری و تلاش بیشتر شرکت صانیر و شرکت برق ارمنستان برای تسریع در اجرای این پروژه شد.

آرتور گریگوریان، وزیر انرژی ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه‌های جدید دولت ارمنستان جهت ارتقای تعاملات با جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به علاقمندی دولت به اجرای توافق‌های فیمابین دو کشور آمادگی خود را برای حل و فصل و نهایی شدن خط سوم انتقال برق بین دو کشور اعلام کرد.

در این دیدار طرفین بر پیگیری توافق‌های کمیسیون مشترک دو کشور و عملیاتی کردن بندهای مورد توافق خصوصاً در حوزه انرژی تاکید کردند.

نظر شما