شناسهٔ خبر: 27429474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همایش بزرگ آزادگان سرفراز گیلان درمنطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در این همایش گفت: آزادگان انسانهایی هستند که با

صاحب‌خبر - به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در این همایش گفت: آزادگان انسانهایی هستند که با رشادت و ایثار خود از کیان این مرز و بوم دفاع کردند.
رضا مسرور با بیان اینکه اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما بیاموزند تصریح کرد: در حقیقت آزدگان دلاور و سرافزار با الهام از مکتب انسان ساز اسلام و سیره ائمه اطهار و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه ساز اسوه صبرو پایداری حضرت زینب (س) توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر گذاشته و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صفحه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.
آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه اعتلای روز افزون جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون صبر و ایثارگری آزادگان است، گفت: آزادگان سرافراز مظهر مقاومت اند که با لبیک به فرمان امام راحل بهترین برهه زمانی زندگی شان را در اسارت گذراندند و این نشان از عشق و علاقه شان به نظام است.
وی در این همایش با تاکید بر اینکه آزادگان از ذخیره های نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند و پاسداری از آنان ضروری است، خاطر نشان کرد: آزادگان، قشری رنج دیده اند که زحمات فراوانی در دفاع از انقلاب و ارزش های جمهوری اسلامی ایران کشیده اند تا آرامش و امنیت را در جامعه حاکم کنند و باید مشکلات آنان رفع شود.
وی با یاداوری اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری آزادگان سر افراز مانند الماس درخشان همواره در تاریخ ایران درخشان و ماندگارند تاکید کرد: ایثار آزادگان سرافراز فراموش شدنی نیست زیرا آنها در سخت ترین شرایط از آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی دست نکشیدند و با قدرت ایستادگی کردند تا فریاد پیروزی، فداکاری و حماسه آفرینی ایران اسلامی را در اردوگاه‌های ظلم رژیم بعث به صدا در بیاورند.
این همایش از سوی اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان با حضور دو هزار و 64٠ آزاده گیلانی و خانواده معظمشان به میزبانی این منطقه برگزار شد . اجرای دو نماهنگ جدید اجرا شده توسط گروه موسیقی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان و موسیقی سنتی و اجرای سرود از سوی گروه شاهد از دیگر بخشهای این همایش بود.
روز 26 مرداد سال 1369، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاههای مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک میهن گذاشتند.
6030
انتهای پیام

نظر شما