شناسهٔ خبر: 27429396 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معاون تعزیرات تهران؛

کالا‌های احتکارشده در بازار عرضه می‌شود

مالکان و واردکنندگان چه بخواهند و چه نخواهند اگر کالایی را احتکار کنند این کالا پس از صدور حکم در سطح بازار عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما،​ بهمن حسن بیگی که ما را در گشت مشترک تعزیرات حکومتی و در برنامه رصد انبارهای جنوب شرق تهران همراهی می کرد، افزود: ما وارد هر انباری می شویم انبوهی از لوازم خانگی و دیگر کالاها را می بینیم و بر همین اساس مردم به هیچ وجه نگران کمبود کالا نباشند و این کالاها باید در شبکه توزیع شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از این همه کشف کالاهای احتکارشده در انبارها چه زمانی موجودی این انبارها به سطح بازار عرضه می شود ؟ گفت: کالاهای احتکار شده پس از صورت برداری بارگیری می شود و قطعا پس از تشکیل پرونده و صدور حکم به سطح عرضه برمی گردد و ما به مردم قول می دهیم که برای تنظیم بازار این کالاها را با نرخی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام می کند به بازار عرضه کنیم.

معاون نظارت و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: صاحبان کالاهایی که کالایشان در سطح بازار دچار کمبود شده است بدانند که باید کالای خود را به بازار عرضه کنند و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه احتکار و امتناع از عرضه، به سامانه 124 و 135 اطلاع دهند.

وی گفت: برخی صاحبان کالا، کالاهای مورد نظر خود را به صورت قطره چکانی توزیع می کنند تا از نظر دستگاه های نظارتی محکوم نشوند اما اینگونه توزیع هم اشکال دارد و این درست نیست که ما در مکان های عرضه لوازم خانگی از جمله امین حضور و خیابان جمهوری با کمبود کالا مواجه باشیم اما در انبارها، کالا به وفور دپو شوند.

معاون نظارت و ارجاع اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: البته شاید در این مورد علاوه بر شرکت ها، دلالان و یا واحدهای صنفی هم مقصر باشند اما هم اکنون تا زمانی که انبارها مملو از کالاست ما مقصر اصلی درخصوص مشکلات بازار را از ناحیه مالکان این کالاها یا صاحبان شرکت های آن می دانیم.

حسن بیگی گفت: چرا ما باید در یک انبار لوازم خانگی به کالاهایی بربخوریم که مثلا از سال 95 در انبار مانده اند؛ مگر این کالاها با ارز حدود 3 هزار تومان وارد کشور نشده است؟ چرا برخی سودجویان می خواهند آن را به قیمت ارز آزاد عرضه کنند.

وی افزود: ما محتکران را تا چندین برابر مبلغ کالای احتکارشده جریمه می کنیم و با آنها رودربایستی نداریم و همه کسانی که در انبارهایشان لوازم خانگی و یا کالایی دیگر دارند باید در بازار توزیع کنند تا قیمت ها بشکند.

حسن بیگی گفت: در این مدت که رصد ما از انبارها جدی تر شده است اخباری دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه برخی کالاهایشان را به صورت شبانه با کامیون به مکان های دیگر از جمله باغ و گاوداری ها منتقل کرده اند که حتما رد آنها را هم خواهیم گرفت.

نظر شما