شناسهٔ خبر: 27429172 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلحشوری:

رقابت تاکسی‌های اینترنتی با شیوه‌های سنتی/ آیا برای نظارت و برخورد با تاکسی‌های اینترنتی خلاء قانونی وجود دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: چالش اصلی تاکسی‌های اینترنتی اختلافاتی است که با تاکسی و آژانس‌های سنتی دارند و دلیل آن هم کیفیت، اختلاف فاحش قیمت و مشتر‌ی مداری بیشتر است.

صاحب‌خبر -

پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در رابطه با خلاء‌های قانونی موجود در تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ و تپسی گفت: بسیاری از استارت آپ‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند بدون مجوز هستند، اسنپ و تپسی در حال حاضر کاملا در میان مردم جا افتاده و اشتغالزایی فراوانی انجام شده است و مردم از عملکرد آنها رضایت دارند. بهتر بود رسیدگی به قوانین تاکسی‌های اینترنتی زودتر آغار می‌شد. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فوائد استفاده از تاکسی‌های اینترنتی افزود: تاکسی‌های اینترنتی همچون تپسی یا اسنپ، مشخصات درخواست‌دهنده و راننده را به صورت کامل ثبت می‌کند، این باعث می‌شود اعتماد مردم برای استفاده از این نوع تاکسی‌ها افزایش پیدا کند. از طرفی نظارت و دسترسی به راننده در صورت وقوع تخلف بسیار راحت است.

وی در رابطه با برخی از تخلف‌های صورت گرفته در تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد:  تخلف و مزاحمت برای افراد ممکن است در هر نهاد و سازمانی رخ بدهد و برای جلوگیری از این نوع اتفاقات باید نظارت افزایش پیداکند و در صورت وقوع به صورت جدی پیگیری شود.

نماینده مردم تهران، در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات موجود در میان تاکسی‌ها و آژانس‌های سنتی و تاکسی‌های اینترنتی گفت:چالش اصلی این گونه از استارت ‌آپ‌ها همین اختلافات است چرا که تاکسی و آژانس‌های سنتی مراجعه کننده و مسافرانشان کاهش پیدا کرده است و کار آنها را از رونق انداخته است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: کاهش مسافر و مشتری برای آژانس‌ها و تاکسی‌های سنتی باعث ناراحتی این صنف شده است، دلیل آن هم میزان کیفیت، اختلاف فاحش قیمت و مشتر‌مداری بیشتر است که مردم را به سمت استفاده بیشتر از تاکسی‌های اینترنتی جذب کرده است.

سلحشوری معتقد است این اختلافات به مرور زمان به تعادل خواهد رسید./

پایان پیام

نظر شما