شناسهٔ خبر: 27429154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد اسلامی:

9300 رسانه در ایران دارای مجوز هستند

زاهدان - ایرنا - مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 9 هزار و 300 رسانه مجوز دار اعم از پایگاه خبری، خبرگزاری و نشریه در کشور وجود دارد که 2 هزار و 300 مورد آن در فضای مجازی فعال و بقیه مکتوب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدرضا دربندی روزجمعه در نشست با مدیران مطبوعات و رسانه های سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: از مجموع 2 هزار و 300 خبرگزاری موجود در کشور هزار مورد آنها غیر فعال هستند.
وی ادامه داد: هم اینک هزار و 270 پایگاه خبری در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه از مجموع هفت هزار مطبوعات مکتوب کشور سه هزار و 200 مورد آنها فعال هستند گفت: هیات نظارت بر مطبوعات آن دسته از مطبوعاتی که زیر 10 عدد نظم انتشار دارند را لغو مجوز می کند.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی براساس برنامه ریزی ها مقرر شده به تمام کسانی که مجوز جدید نشریه می گیرند تا سه سال آگهی و یارانه تعلق نگیرد.
دربندی گفت: از سه هزار و 800 نشریه فعال کشور 300 مورد آنها روزنامه، هزار و 800 مورد هفته نامه و هزار و 900 مورد آنها ماهنامه هستند.
وی افزود: همچنین از مجموع سه هزار و 800 نشریه فعال کشور 280 مورد آنها در حوزه دین، معارف و قرآن، 350 مورد در حوزه ورزش، 100 مورد حوزه سینما و هنر، 75 مورد کودک و نوجوان، 90 مورد خانواده و سرگرمی، 10 مورد حوزه معلولان، 12 مورد حوزه اقلیت ها و بقیه در سایر حوزه ها فعالیت می کنند.
دربندی افزود: همچنین هزار و 400 مدیر مسئول نشریه در کشور خانم هستند و 150 نشریه به اهل سنت تعلق دارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهبود وضعیت خبرنگاران و نشریات گفت: این نهاد با تاکید ویژه به خبرنگاران اخیرا سه هزار سهمیه بیمه خبرنگاری در صندوق هنر و سه هزار سهمیه بیمه تکمیلی این قشر را گرفته است.
وی مدنظر قرار دادن وام های محدود و کلان، مشاوره حقوقی و بیمه ای رایگان، ارائه اینترنت بدون فیلتر، ساده سازی صدور کارت خبرنگاری، برنامه ریزی برای انجام آزمایش های کامل پزشکی خبرنگاران با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران را از جمله اقدامات اخیر برای کمک به وضعیت این قشر از جامعه عنوان کرد.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین ساماندهی پرداخت یارانه، توسعه رسانه در فضای مجازی، حداقل کردن تذکرات به مطبوعات و تکریم ارباب رجوع را از جمله مهمترین رویکردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه عنوان کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست مدیران مسئول مطبوعات و رسانه های سیستان و بلوچستان به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند.
7316 **6081

نظر شما