شناسهٔ خبر: 27429100 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

کندی گوشی پیکسل 2 ایکس ال به مشکلات سخت‌‌افزاری مربوط است

کیان زرعکانی / neowin

صاحب‌خبر -

گوگل با گوشی پیکسل ۲ ایکس ال گذشته‌ی چندان روشنی نداشته است. از زمان معرفی این دستگاه، روزی نبوده که خبری از مشکلات پرچمدار گوگل منتشر نشود؛ از این حیث، پرچمدار اخیر گوگل در زمره‌ی پرمشکل‌ترین گوشی‌های تولیدشده قرار می‌گیرد.

شدت این مشکلات به‌قدری بالا بوده که حتی نام‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری را نیز درگیر خود کرده و شکایت‌های مکرر آن‌ها را به‌دنبال داشته است. یکی از مشکلاتی که اخیراً گریبان‌گیر کاربران شده، مشکل کندی بیش‌از حد این دستگاه بوده که طنین‌ زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فناوری پیدا کرده است.

چندی پیش آرتم روساکوزکی از وب‌سایت اندروید پلیس، توییتی را در صفحه‌ی شخصی خود منتشر کرد که به همین مشکل کندی بیش‌از اندازه‌ اشاره دارد:

پیکسل ۲ ایکس الِ من به‌شکل ویرانگرانه و شرم‌آوری روی اندروید اوریو و نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید پی کند است. این مشکل از ماه‌ها همراه من بوده؛ [به‌ شکلی که] از استفاده‌ کردنِ دستگاه نفرت پیدا کردم. تنها دلیلی که من را مجاب به استفاده از آن کرده، دوربین است.

طبق گفته‌ی روساکوزکی، فارغ از اینکه از چه نسخه‌ی اندروید استفاده می‌کنید، گوشی به‌شدت در انجام فرامین کاربر کند است. او برای اثبات ادعای خود فیلمی از صفحه‌نمایش گوشی خود هنگام اجرای اپلیکیشن دوربین گرفت که تأخیر در اجرا را به‌وضوح نشان می‌داد. او در ادامه این ویدیو توضیح داد که مشکل فوق تنها به بخش دوربین خلاصه نمی‌شود؛ بلکه دیگر بخش‌های گوشی نیز تحت‌الشعاع این کندی قرار دارند.

در همان زمان، چند مهندس از سوی Google مأمور شدند تا ریشه‌ی این معضل را پیدا کنند که طبق گزارشات، یکی از مشکلات ناشی از مشکلات سخت‌افزاری Pixel 2 XL است.

تا به‌اینجای کار، گوگل سه دلیل احتمالی را برای بروز مشکل کندی پیکسل ۲ ایکس ال پیدا کرده که یکی از آن‌ها به جایگزینی سخت‌افزاری نیاز دارد.

این مهندسین با بررسی دو ساعته‌ای که روی گوشی یادشده انجام دادند، داده‌هایی را جمع‌آوری کردند تا بعداً آن‌ها را مورد آنالیز قرار دهند. در حالی که گوگل تا به این لحظه هیچ واکنشی نسبت به موضوع از خود نشان نداده است؛ اما استفان هال، سرپرست ویراستاران وب‌سایت 9to5Google در توییتی اعلام کرده که که یکی از سه مشکلِ یافت‌شده، ریشه‌ی سخت‌افزاری دارد. از آن جهت که رفع این مشکل نیازمند جایگزینی سخت‌افزاری است، احتمالاً این موضوع به معضلی بزرگ برای گوگل تبدیل می‌شود.

نظر شما