شناسهٔ خبر: 27429052 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

اعتراض اشرف غنی به درمان اعضای طالبان در پاکستان: اسلام‌آباد پاسخ دهد

رئیس جمهوری افغانستان که برای تبریک پیروزی ارتش این کشور برنیروهای طالبان درشهر غزنی، به این ولایت سفر کرده، در نشست با مردم این شهر ژنرال باجوا، رئیس ستاد ارتش زمینی پاکستان را خطاب قرار داد و از او بابت درمان برخی از اعضای زخمی طالبان در بیمارستان‌های پاکستان توضیح خواست.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / طالبان پنج‌شنبه شب گذشته دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. در نبردهایی که در چند روزه گذشته بین این نیروها و ارتش افغانستان رخ داد، صدها نیروی امنیتی افغان و غیر نظامیان کشته شدند.

از چند روز گذشته گزارش‌های تایید نشده از برگشت اجساد جنگجویان پاکستانی که در حمایت از گروه طالبان در شهر غزنی جنگیده‌اند، وجود داشت، اما تاکنون مقام‌های دولتی دو کشور در این زمینه اظهار نظر نکرده بودند.

چند روز قبل افراسیاب ختک، یکی از سیاست مداران پاکستانی توییت کرده بود که حکومت پاکستان باید درباره گزارش‌های که جنازه‌های جنگجویان پاکستانی از غزنی به پاکستان منتقل می‌شوند و یا جنگجویان پاکستانی در این جنگ بازداشت شده‌اند، توضیح دهد.

او پرسیده بود این تکرار فاجعه شهر جلال‌آباد در سال ۱۹۸۹ است. در این سال نیروهای مجاهدین مستقر در پاکستان با سازمان دهی حمله نظامی با حمایت نیروهای پاکستانی به شهر جلال آباد قرار بود که کنترل این شهر را از حکومت کمونیستی افغانستان در دست بگیرند که شکست خوردند.

به گزارش بی.بی.سی در ماه‌های گذشته افغانستان و پاکستان سند "برنامه عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی" را امضا کردند و خواستار اجرای شدن آن هستند. افغانستان معتقد است که پاکستان از نیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان حمایت می‌کند و جنگجویان در این کشور آموزش دیده و به افغانستان اعزام می‌شوند. پاکستان بارها این ادعاها را رد کرده است.

غنی در این سفر ۲۰ میلیون دلار را برای بازسازی ساختمان‌های اداری و دیگر بخش‌های شهر غزنی اختصاص داد.

در جنگ چند روزه شهر غزنی تمام بخش‌های خدماتی شهر غزنی به شدت آسیب دیده بود، سیستم آبرسانی مختل، برق رسانی قطع و خدمات ارتباطی نیز از بین رفته بود که غنی وعده داده به زودی این مشکل را حل خواهد کرد./ ایسنا

 

نظر شما