شناسهٔ خبر: 27428878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تایلند خریدار خرمای پیارم حاجی آباد هرمزگان شد

به گزارش ایرنا، هیات چهار نفره این انجمن (GFB co.Ltd) عصر جمعه در نشست با فرماندار حاجی آباد با ابراز خرسندی از وجود منابع سرشار سرمایه گذاری در این منطقه هم

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، هیات چهار نفره این انجمن (GFB co.Ltd) عصر جمعه در نشست با فرماندار حاجی آباد با ابراز خرسندی از وجود منابع سرشار سرمایه گذاری در این منطقه هم چنین خواستار برنامه ریزی برای حضور نمایندگان اتاق بازرگانی کشور تایلند در منطقه حاجی آباد استان هرمزگان شده و با تایید کیفیت و قیمت مناسب خرمای پیارم بر لزوم ارتباط مستمر در راستای بهره برداری مناسب از منابع کشاورزی منطقه تاکید کردند.
در این دیدار فرماندار حاجی آباد ضمن اعلام آمادگی حمایت از سرمایه گذاران، صادرکنندگان و خریداران خرمای پیارم اظهار داشت: خرمای پیارم حاجی آباد از بهترین و شاخص ترین محصولات کشاورزی هرمزگان به شمار می رود.
حمید جهانگیری افزود: هماهنگی های لازم با دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری انجام شده و شرایط در شهرستان حاجی آباد به گونه ای طراحی شده که تمام امور مربوط به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف ظرف 48 ساعت با همکاری تمام ادارات مربوطه انجام شود و هیچ خللی برای پیشبرد کار وجود نخواهد داشت.
وی وجود صنایع تبدیلی، فرآوری خرما، بازار فروش و برند سازی را از مهم ترین دغدغه های نخل داران خرما در این شهرستان عنوان کرد.
فرماندار حاجی آباد افزود: علاوه بر کشاورزی، ظرفیت های بسیار نادری در زمینه های گردشگری وجود دارد که می طلبد برنامه ریزی مدونی در این خصوص انجام و شرایط مناسب برای جذب گردشگر با حمایت از بخش خصوصی انجام گیرد.
جهانگیری واگذاری زمین کشاورزی و آب مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن را از دیگر سیاست های کلان این شهرستان برای حمایت از متقاضیان به امر سرمایه گذاری به ویژه کشت انواع خرما برشمرد.
وی ابزار داشت: سعی می شود کیفیت خدمات خود را به نحوی بالا ببریم تا علاوه بر سرمایه گذاران داخلی، توجه سرمایه گذاران خارجی را نیز در این خصوص جلب کنیم.
جهانگیری به وجود توانمندی های مناسب در بخش مرکبات در منطقه حاجی آباد اشاره کرد و ادامه داد: محصولاتی مانند نارنگی بخوان و فارغان از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار بوده و به عنوان یک محصول استثنایی از قابلیت ارایه در بازارهای جهانی برخوردارند که توجه ویژه سرمایه گذاران و صادرکنندگان را طلب می کند.
فرماندار حاجی آباد نگاه دولت به امر سرمایه گذاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی کشور به عنوان دروازه ورودی استان هرمزگان را یک موقعیت مناسب دانست.
وی در پایان از تمام سرمایه گذاران و صادر کنندگان داخلی و خارجی دعوت کرد در جشنواره خرمای حاجی آباد که در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود شرکت کنند و ظرفیت های موجود را مورد بررسی قرار دهند.

**بیش از 24 هزار تن خرما در حاجی آباد تولید می شود
رییس جهاد کشاورزی حاجی آباد نیز در این نشست سطح زیر کشت خرما را در این شهرستان پنج هزار و 450 هکتار عنوان کرد و گفت: خرمای پیارم حاجی آباد در جهان منحصر به فرد است به گونه ای که سالانه بیش از 24 هزار تن خرما تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
مهدی عباسپور ادامه داد: حاجی آباد با دارا بودن بیش از 2 هزار و 500 هکتار از زمین باغی و زراعی، بیش از 52 هکتار کشت گلخانه‌ای، تولید خرمای پیارم با شهرت ملی و جهانی، تولید 85 درصد محصولات استراتژیک گندم و ذرت همواره مورد توجه مسوولان قرار دارد.
وی از خرمای خاصویی کشت شده در بخش احمدی نیز بعد از خرمای پیارم به عنوان دومین محصول حائز اهمیت در بازارهای داخلی و خاجی نام برد.
به گفته وی، سالانه به طور متوسط بین 250 تا 300 هکتار به اراضی سطح زیر کشت خرما در این شهرستان اضافه می شود که این امر کمک شایانی به امر اشتغال و درآمد زایی مردم منطقه و استان خواهد کرد.
رییس جهاد کشاورزی حاجی آباد از واگذاری زمین های کشاورزی با قیمت پایین به متقاضیان سرمایه گذاری بخش کشاورزی خبر داد و نبود حامی مالی معتبر در بازارهای خارجی را از جمله دغدغه های خرماداران حاجی آباد عنوان کرد.
9887 /6048
انتهای پیام

نظر شما