شناسهٔ خبر: 27428788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مروری بر نماز جمعه سراسر استان اصفهان؛

با تبعیت از ولی فقیه، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند/دولت درباره اعمال خود پاسخگو باشد

ائمه جمعه سراسر استان اصفهان در خطبه های نماز جمعه شهرهای مختلف، خواستار اصلاح وضعیت اقتصادی از سوی دولت شدند و همچنین اقدامات و تحرکات اخیر امریکا را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نیوز؛ امام جمعه موقت اصفهان در بخشی از خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته کلانشهر اصفهان بیان کرد: بعد از طواف خانه خدا باید پشت مقام حضرت ابراهیم نماز خوانده شود و این به معنای این است که باید پشت سر نماینده خدا ایستاد، بنابراین همه باید در امر دین تابع پیامبر و ولی خدا باشند.

* با تبعیت از ولی فقیه، امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

حجت الاسلام و المسلمین میردامادی به لزوم تبعیت از ولی فقیه اشاره و تأکید کرد: اگر از ایشان تبعیت کنیم امریکا، اسرائیل و انگلیس هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خطیب نماز جمعه این هفته کلان شهر اصفهان در تشریح وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور هم گفت: آحاد مردم مشکلات معیشتی را درک می‌کنند؛ کاهش ارزش پول ملی رقم خورده است، اسکناس‌های بدون پشتوانه چاپ کردند و این مصیبت بزرگ را به سر پول کشور آوردند.

میردامادی با اشاره به ارائه پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا، گفت: آن ها اگر قدرت داشتند 40 سال پیش با ایران قهرمان درگیر جنگ می‌شدند، آنها نمی‌توانند با ایران پنجه درافکنند.

* دولت باید درباره اعمال خود پاسخگو باشد

امام جمعه شهر اژیه اظهار کرد: در مورد مذاکره نتیجه مذاکره در برجام مشخص شد و زورگویی و بدعهدی و دروغگویی آمریکا به وضوح دیده شد.

وی اذعان کرد: بر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دولت باید محکم بایستد و کار خود را به صورت صحیح انجام دهد و در مورد اعمال خود پاسخگو نیز باشد.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به اینکه برخورد انقلابی برای مبارزه با مفسدان اقتصادی باید به درستی انجام شود، خاطرنشان کرد: دیگر مشکل اقتصادی وجود سودجویان و مفسدین اقتصادی و محتکرین خائن به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در این مورد باید برخوردهای قاطع صحیح و عادلانه انجام شود.

وی با بیان دو نکته مهم تاکید کرد: اجناس و اقلام که از محتکرین دریافت می شود باید سریعا به بازار عرضه و تقاضا برگردد و مردم کشور باید در جریان نتیجه برخورد با مفسدان و محتکرین قرار گیرند.

* بخشی از مشکلات کشور ناشی از بی تدبیری است

امام جمعه موقت نایین در نماز جمعه این هفته گفت: رهبری فساد را به اژدهای هفت سر تعبیر کردند که در نظام اسلامی نباید باشد که باید از بروز آن جلوگیری کرد و امروز ضمن جلوگیری از قاچاق کالا باید تولید داخل حمایت جدی شود و نقدینگی ها به سمت تولید و کشاورزی هدایت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبر دهقان گفت: بخشی از مشکلات به وجود آمده در کشور ناشی از سوء مدیریت و بی تدبیری است و هر انسان آشنا به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، متوجه این موضوع می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که این مسیر اشتباه را دوباره تکرار نکنیم و مسیر غلطی که بارها مورد آزمون قرار دادیم دوباره تجربه نکنیم و اکنون با توجه به ظرفیت های موجود و قدرتی که داریم می توانیم تمام مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را با تدبیر صحیح و تلاش حل کنیم.

* امریکا خنجر خود را به پشت ساده لوحان فرو خواهد برد

امام جمعه گلپایگان هم با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی علیه ایران امریکا و غرب دست در دست هم دارند، تصریح کرد: چند وقتی است که دولت امریکا از برجام خارج شده است ، این کشورها زبانی وعده می دهند ولی همچون زمان مصدق خنجر خود را به پشت ساده لوحان فرو خواهند برد.

آیت الله سید علی طهماسبی با یادآوری اینکه هر روز شرکت های اروپایی یکی پس از دیگری از طرح های کشور خارج می شوند، گفت: ما کی می خواهیم باور کنیم که هیچ گاه کشورهای غربی با ما همراه نخواهند شد؟

وی در پایان با اشاره به اعلام صندوق بین المللی پول مبنی بر این که ایران از نظر اقتصادی در جایگاه 18 دنیا قرار دارد و تا سه سال آینده به جایگاه 15 خواهد رسید، یادآور شد: این اعلام در حالی است که صندوق بین المللی پول تحت نفوذ قدرت های بزرگ است.

انتهای پیام/ 

نظر شما