شناسهٔ خبر: 27428786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محورهای خطبه های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، بر مجازات عاملان اصلی ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور، ممنوعیت مذاکره با آمریکا، نظارت بر بازار و حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

* بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید به جای برخورد با خریداران سکه و دلار، افرادی که ذخایر کشور را به عده ای خاص دادند و عاملان واقعی گرانی سکه و ارز هستند، مجازات شوند.
به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: رویکرد افزایش نقدینگی کشور از طریق کاهش ذخیره ارزی اشتباهی بود که نتیجه آن مشکلات بزرگ اقتصادی را برای کشور ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: بهتر بود به جای اینکه برای افزایش نقدینگی کشور ذخایر به سمت مردم هدایت شود این منابع در تولید سرمایه گذاری می شد.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این شرایط باید با مسئولانی که کشور را دچار مشکل بزرگ اقتصادی کردند، بصورت قانونی و انقلابی برخورد شود.
امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با شماری از مردم ولایتمدار ایران اسلامی گفت: بیانات ایشان برای همه مسئولان راهبرد و طریقی مسلم برای برون رفت مردم از مشکلات و رسیدن به پیشرفت های لازم است.
وی اظهارداشت: همچنین مقام معظم رهبری بخوبی اظهار داشتند آمریکا حداقل عقل را دارد که با این ایران وارد جنگ نشود و سرمایه های بسیار زیادی را در اثر شسکت های مختلف احتمالی به خود تحمیل نکند.
صفایی بوشهری اضافه کرد: اینکه برخی از مسئولان اعتقاد دارند برای ممانعت از ایجاد جنگ باید تن به برجام دهیم نشان از اشتباه در تحلیل و عرصه برآوردهای سیاسی آنها است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام با اصرار مسئولات دولت و برای اتمام حجت با انجام مذاکره موافقت کرد.
صفایی بوشهری افزود: آمریکا کشوری غیر قابل اعتماد است که مردم نیز باید بخوبی بدانند نمی توان به این کشور اعتماد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفت: آزادگان در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و در دوران اسارت نیز باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شدند.
صفایی بوشهری با تاکید بر بهسازی محورهای درون و برون شهری اظهار داشت: برخی از حوادث محورهای درون و برون شهری استان بوشهر نشان از نقش کم اشتباه های انسانی دارد که در این ارتباط باید نقاط حادثه خیز اصلاح و بهسازی شود.
وی با اشاره به گرانی نرخ محصولات آبزی در استان بوشهر گفت: در استان هایی که فرسنگ ها دور از دریا هستند، محصولات آبزی با قیمت مناسب تری از استان ساحلی بوشهر به فروش می رسد که در این ارتباط مسئولان باید تدبیر لازم را داشته باشند.
امام جمعه بوشهر افزود:این استان بواسطه ظرفیت های فراوانش باید در نهایت رفاه باشد و نباید گرانی ها بر مردم فشار وارد کند.
7212**

* دیر
امام جمعه موقت دیر گفت: ورود آزادگان به کشور اسلامی، خط بطلان بر تبلیغات دشمنان خارجی و ساده لوحان داخلی بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر افزود: امروز در جنگ اقتصادی، باید مثل آزادگان سرفراز در مقابل دشمنان صبر و استقامت از خود نشان دهیم.
وی گفت: عامل همه مشکلات اقتصادی کشور تحریم ها نیست بلکه مشکل مدیریتی در بخش اقتصادی و ارزی کشور است.
امام جمعه موقت دیر بیان کرد: مسئولان با هوشیاری و کمک مردم و برنامه ریزی صحیح در راه حل مشکلات معیشتی گام بردارند.
وی اضافه کرد: مردم حامی نظام اسلامی و پشتیبان مسئولان هستند و کشور خود را دوست دارند و باید خدمت رسانی بیشتری به آنان شود.
7207

* کنگان
امام جمعه موقت کنگان گفت: همه بویژه مسئولان باید خود را مکلف به تحقق دستورات مقام معظم رهبری بدانند زیرا همه آنها مطالبه نظام و ملت بزرگ ایران است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف قاسمی درخطبه های نمازجمعه این هفته بندر کنگان افزود: جنگ طلب نبودن از افتخارات جمهوری اسلامی است و دشمن به خوبی می داند که توان مبارزه و تقابل نظامی با ایران مقتدر اسلامی را ندارد.
وی اضافه کرد: دشمن با همراهی همه نوکرانش و با همه تجهیزات مدرن، مقابل ملت بی دفاع یمن و گروه های مقاومت مانند حماس و حزب الله به زانو در آمده و به همین خاطر در برابر جمهوری اسلامی مقتدر و با صلابت محکوم به شکست است.
خطیب جمعه کنگان در باره ممنوعیت مذاکره با آمریکا اظهار داشت: آمریکا همواره بدعهد بوده و مکرر ثابت کرده که هرگز پایبند به تعهدات خود نیست و بر همین اساس مذاکره با چنین دولت عهد شکن و ظالم، معنایی ندارد و به فرموده رهبری، آمریکا فقط از طرف مقابل امتیاز می گیرد.
قاسمی با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) و بیان مصائب یادگار کربلا و تاکید بر برگزاری باشکوه محفل شهادت آن امام همام و نکوداشت روز عرفه گفت: عرفه و قربان فرصتی برای ارتباط با خالق سبحان و بهره مند شدن از فیوضات معنوی این ایام و توبه و استغفار است.
وی با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را اسناد شرف و عزت کشور دانست و تاکید کرد: تکریم آزادگان باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه موقت کنگان به دیدارهای مردمی و میز خدمت در مساجد این شهر اشاره و با تحسین این اقدام اظهار امیدواری کرد ادامه این نشست ها منتج به حل مشکلات مردم شود.
وی با تبریک روز پزشک ظهارداشت: متولیان امر بهداشت و درمان زمینه را برای حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در این شهرستان فراهم کنند.
7208

* گناوه
امام جمعه گناوه گفت: مسئولان دستگاه های نظارتی باید نظارت بر بازار را بیشتر کنند و اجازه ندهند افراد فرصت طلب به بهانه نوسانات ارزی بدون انصاف به مشتریان اجحاف و گران فروشی کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه به دیدار مردم استان بوشهر با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه دراین دیدار مطالب مهم و قابل تاملی بیان کردند که برای برون رفت مشکلات کشور راهگشا و باید نصب العین همگان قرار گیرد.
وی اظهارداشت: بحث مشکلات اقتصادی از مهم ترین بیانات رهبری بود که با راهکارهای مناسب می توان برآن فایق شد و باید مسئولان کمر همت ببندند.
امام جمعه گناوه، ممنوع بودن مذاکره با آمریکا را از دیگر محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مذاکره با آن رژیم دروغگو و زور گو نتیجه ای برای ملت دربرنخواهد داشت.
وی تصریح کرد: اقتدار نظام اسلامی باعث شده تهدید نظامی از دستور کار دشمن خارج شود و بنا به فرموده رهبر دشمن نمی تواند جنگی را بر ما تحمیل کند زیرا ملت ثابت کرده هرکسی قصد تعرض به مملکت را داشته باشد با پاسخ و واکنش سختی مواجه خواهد شد.
6164/6043**

نظر شما