شناسهٔ خبر: 27428732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امامان جمعه اصفهان برخورد با مفسدان اقتصادی را خواستارشدند

**تیران و کرون** حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان امام جمعه تیران و کرون در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: فساد اقتصادی در حال حاضر برای کشور و ملت

صاحب‌خبر - **تیران و کرون**
حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان امام جمعه تیران و کرون در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: فساد اقتصادی در حال حاضر برای کشور و ملت ایران، چالش و مشکلات معیشتی ایجاد کرده لذا در این شرایط مدیریت وضع فعلی و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی از یکسو و بهبود معیشت مردم از دیگر سو باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه مدیریت منابع کشور به اعتلا و اقتدارمان می انجامد، تصریح کرد: رفع دغدغه های اجتماعی و اقتصادی کشور نیازمند مدیریت منابع و نظارت بر حسن عملکرد دستگاه های مختلف اداری و خدماتی است.
تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت.7131
**کاشان**
امام جمعه کاشان گفت: ملت ایران همچنان که تا کنون از مرحله های سخت عبور کرده، از این شرایط نیز می گذرد.
آیت الله عبدالنبی نمازی افزود: بسیاری از کارشناسان اقتصادی و مسئولان معتقدند که بخشی از مشکلات موجود مربوط به تحریم های آمریکا نبوده، بلکه ناشی از مسائل درونی و نحوه مدیریت است.
وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم افزود: امروزو مسؤلان سه قوه باید با کار مشترک و استفاده از دیدگاه کارشناسان، مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند.
وی بیان کرد: برخلاف تصور رو به رو شدن با گزینه نظامی آمریکا در صورت تن ندادن به مذاکره، همچنان که فرماندهی کل قوا تاکید کردند جنگی رخ نخواهد داد و مذاکره هم نخواهیم کرد.
6136/8123

** نائین**
** حجت الاسلام و المسلمین اکبر دهقان در خطبه های نماز جمعه نایین گفت :در حال حاضر ایران نیازمند همان روحیه روزهای دفاع مقدس است تا جنگ اقتصادی امروز را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد.
امام جمعه موقت نایین در ادامه با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب گفت : امروز ضمن برخورد با فساد افتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا باید از تولید داخل حمایت جدی شود و نقدینگی ها به سمت تولید و کشاورزی هدایت شود.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد
** گلپایگان**
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی امام جمعه گلپایگان با اشاره به 28 مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا بر علیه دولت ملی دکتر مصدق گفت: این رخداد درس عبرتی برای گروه های سیاسی است که فریب دشمنانی چون آمریکا و حامیانش را نخورند.
شهرستان گلپایگان با بیش از90 هزار جمعیت،در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138
** خوروبیابانک**
امام جمعه خوروبیابانک گفت: احتکار اجناس و مواد غذایی برای گران فروشی در بازار هیچ ربطی به تحریم ندارد و دولت و دستگاه های نظارتی با محتکران برخورد کنند. ،حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه خوروبیابانک افزود: فروشندگانی که جنس را با قیمت مناسب خریداری می کنند و پس از گران شدن کالا، جنس را چند برابر قیمت می فروشند این افراد هر چند سود زیادی کسب می کنند اما این درآمد نامشروع و حرام است.
وی گفت: طبق حکم رهبر معظم انقلاب، دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی بدون هیچ ملاحظه ای بطور انقلابی برخورد کند و این خواسته به حق همه مردم است.
امام جمعه خوروبیابانک با اشاره به رد مذاکره با آمریکایی ها ادامه داد: مسؤلان آمریکایی در طول این مدت ثابت کرده اند که قابل اعتماد برای مذاکره نیستند.
وی با اشاره به سالروز ورود شکوه‌مندانه آزادگان به جمهوری اسلامی در سال 69، این روز را نمادی از شکوه و عزت برای ملت‌ها برشمرد و گفت: امروزباید نسل جوان را با رشادتها و جان فشانی های خاطرات شهیدان زنده انقلاب و دفاع مقدس آشنا کرد.
9860
**اردستان**
امام جمعه اردستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش در سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور فرمودند که همه این مشکلات مربوط به تحریم ها و مسائل خارجی نیست.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: اگر با مفسدان و کسانی که تلاش دارند با احتکار کردن اقتصاد کشور را دچار مشکل کنند، برخورد قاطع می شد امروز افراد جرات چنین کارهایی را نداشتند.
امام جمعه اردستان اضافه کرد: احتکار ارتباطی با آمریکا و تحریم ها ندارد، بلکه سود جویان و فرصت طلبانی هستند که دستگاه های مسئول باید با آن به سرعت برخورد کنند.
او در ادامه به 28 مرداد، سالروز کودتای ننگین آمریکا علیه دولت مردمی مصدق اشاره کرد و آن را نقطه ننگ و سیاه دیگری بر پرونده جنایت های آن دولت نامید.
وی همچنین با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور، بر لزوم قدردانی از استقامت، صبوری و از خود گذشتگی آنها تاکید کرد.
امام جمعه اردستان سالروز کشتار حجاج ایرانی در سال 1366 را نیز یادآوری و این جنایت خاندان سعود را محکوم کرد.
7431/8123 / 1339
انتهای پیام

نظر شما