شناسهٔ خبر: 27428694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه موقت سمنان:

قوه قضائیه با مفسدان و تروریست‌های اقتصادی مماشات نکند/ آمریکایی‌ها با کودتای 28 مرداد یک حرکت مردمی را درهم‌شکستند

امام جمعه موقت سمنان بر ضرورت برخورد قاطع و عدم مماشات دستگاه با مفسدان و تروریست‌های اقتصادی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرآت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه سمنان ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، مقاومت آنان را یکی از عوامل سست شدن ارتش رژیم بعثی عنوان و تأکید کرد: این که یک نوجوان اسیر در دست دشمن، بدون اظهار عجز، نماینده صلیب سرخ را قاطعانه امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، مسأله ساده‌ای نیست.

مهدوی‌نژاد با تحسین رفتار اسرای ایرانی در سال‌های طولانی اسارت گفت: مرحوم ابوترابی در حالی که توسط یکی از افسران عراقی شکنجه شده بود، حاضر نشد شکایت یک مسلمان را به اجنبی ببرد و این روحیه بی‌تردید بر افکار وابستگان به رژیم بعث تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: ما به آزادگان وعده می‌دهیم که در مقابل دشمنان تسلیم نخواهیم شد، سر تعطیم فرود نخواهیم آورد و عزت کشور را حفظ خواهیم کرد.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه با اشاره به کودتای 28 مرداد در سال 32 گفت: در شرایطی که دولت دکتر مصدق در اوج قدرت بود، آمریکا با همکاری هم‌دستانش یک کودتای آمریکایی-پهلوی را رقم زدند و توانستند یک حرکت مردمی را درهم بشکنند و شاه را به قدرت بازگردانند؛ پس از انقلاب نیز دشمنان از فکر کودتا دست برنداشتند.

مهدوی‌نژاد با بیان این که آمریکایی‌ها پس از فرار شاه او را به آمریکا بردند گفت: جاسوسخانه آمریکا که در ایران تحت لوای سفارتخانه فعالیت می‌کرد زمینه‌های یک کودتا را فراهم کرده بود تا بار دیگر شاه به کشور برگردد اما جوانان انقلابی نقشه آنان را ناکام گذاشتند.

وی با یادآوری وقوع حادثه منا در مراسم حج سال 94 گفت: در حالی که زائران بیت‌الله الحرام به سنگباران مظهر شیطان می‌شتافتند، دولت آل سعود به منظور باز کردن راه برای عبور شاهزادگان، راه را بر زائران بست و فاجعه‌ای بزرگ را رقم زد که در طی آن 463 نفر از حجاج ایرانی به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت سمنان افزود: علاوه بر حجاج ایرانی، 312 نفر از مالی، 274 نفر از مصر، 137 نفر از بنگلادش، 129 نفر از اندونزی و شمار زیادی از حجاج دیگر کشورها نیز به طرز فجیعی به شهادت رسیدند و آسوشیتدپرس رقم حجاج به شهادت‌رسیده را 2 هزار و 436 نفر عنوان کرد.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: تلخ‌تر از اصل حادثه منا این بود که سران کشورهای اسلامی حتی از بیان یک تذکر، انتقاد و یا اعتراض ساده نسبت به آل‌سعود امتناع و حتی از همدردی با خانواده‌های شهدا خودداری کردند.

وی با یادآوری حرکت قاطع و اخطار علی‌گونه رهبر معظم انقلاب به سران آل‌سعود گفت: اگر این اخطار قاطع نبود، ما به جساد شهدای خود دست پیدا نمی‌کردیم.

امام جمعه موقت سمنان در بخش‌های پایانی سخنان خود با تأکید بر این که قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی نباید با مفسدان و تروریست‌های اقتصادی مماشات کنند گفت: لازم است نهادهای مسئول، با مفسدان اقتصادی در هر پست و مقامی که هستند قاطعانه برخورد کند و آن‌ها را به سزای اعمالشان برساند.

انتهای پیام/ح

انتهای پیام/ح

نظر شما