شناسهٔ خبر: 27428693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس

هیچ اقدام سازنده‌ای برای اتمام راه‌آهن مشهد – دوغارن انجام نگرفته است

قدس انلاین : نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدام سازنده‌ای برای اتمام راه‌آهن مشهد – دوغارن انجام نگرفته است.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: در سال جاری 7 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای شهرستان تایباد جذب کرده‌ایم و در حوزه اشتغال در سال جاری نزدیک به 26 میلیارد تومان سرمایه از طریق دریافت تسهیلات اشتغالزایی جذب کرده‌ایم به طوری که تربت جام اول و تایباد با نزدیک به 7 میلیارد تومان سوم و باخرز پنجم استان خراسان رضوی است.

نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی سقف ندارد و تا سقف این 300 میلیاردی که در استان باقی است، می‌توانیم هنوز جذب کنیم.

رحیمی اظهار کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری دو کار انجام دادیم. یکی افزایش 100 هکتاری محدوده منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که در حال انجام است که فرصت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند، اگر میزان صادرات و واردات در 97 نسبت به 96 را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد این کارها اثر گذار است.

وی با اشاره به جذب پزشک متخصص در این حوزه، افزود: وزارت بهداشت به دلیل مشکلات طرح بیمه سلامت در پرداخت مطالبات پزشکان با مشکل روبه‌رو شده و همین مهم سبب عدم حضور اکثر پزشکان متخصص در مناطق مرزی و محروم مانند تایباد است و این مسأله نیروی متخصص در بیمارستان شهرستان را کمرنگ کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در گمرک منطقه یکی از بزرگترین اسکنرهای کامیونی کشور را پیگیری کردیم تا نصب شود که کمک بسیار زیادی برای گمرک است. ما درخواست تجهیزات برای اسکنرهای چمدانی و شخصی دادیم که امیدواریم بتوانیم مستقر کنیم تا ظرفیت تردد هم بالا رود.

نماینده مردم تربت جام تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جهت استفاده روستاییان از اینترنت پرسرعت طرحی اجرا شده است که در روستاهایی که اینترنت ثابت ندارند اینترنت همراه اول جایگزین شود اما متأسفانه شرکتی که پیمانکار این امر بوده در وظایف خود کوتاهی کرده و ما نیز از طریق وزارت ارتباطات پیگیر این موضوع هستیم.

رحیمی جهان آبادی همچنین درباره کتابخانه نیمه تمام روستای جوزقان بیان کرد: مبلغ 180 میلیون تومان برای تکمیل کتابخانه جوزقان اختصاص پیدا کرده و تا پایان سال ساخت کتابخانه به اتمام می رسد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان و اهل سنت مجلس با نوید جشن آسفالت در تایباد گفت: تا پایان سال جاری 100 درصد جاده‌های اصلی در این شهرستان مرزی آسفالت می‌شود و به همین مناسبت جشن اتمام جاده‌های خاکی در تایباد برگزار می‌شود.

وی به پروژه ناتمام راه‌آهن مشهد – دوغارون اشاره کرد و افزود: در دوره نماینده قبل این پروژه مطرح شد و هنوز به دلیل کمبود اعتبار بر روی کاغذ مانده است. دولت محور اعتبارات در این حوزه را به دلیل اهمیت اقتصادی معادن سنگ آهن خواف به راه‌آهن خواف – هرات اختصاص داده و هنوز هیچ اقدام سازنده‌ای برای اتمام راه‌آهن مشهد – دوغارن انجام نگرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما