شناسهٔ خبر: 27428651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بخش کمی از مشکلات کشور نتیجه تحریم خارجی است

امام جمعه رشت اعلام کرد: بخش نادری از مشکلات ما نتیجه تحریم و مشروط به خارج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های امروز (26 مرداد) نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف مردم و بیانات ایشان در خصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: بخش نادری از مشکلات ما نتیجه تحریم و مشروط به خارج است.

وی افزود: در دوران جنگ و با وجود تحریم هایی مانند امروز، مشکلات امروز جامعه را شاهد نبودیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان و شرایط کشور باید در تراز مردم باشند، گفت: کارهایی انجام شده اما در تراز انقلاب و مردم اندیشمند نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان یافتن جنگ به دو عامل عدالت همراه با معنویت و تقوا به ویژه در مسئولان اجرایی کشور  توجه نشد.

فلاحتی دامه داد: پس از جنگ در برهه ای زمان تنها به توسعه اقتصادی و در زمانی به توسعه سیاسی توجه شد و پس از آن به عدالت منهای عقلانیت توجه شد، در دوره بعد از آن هم اقتصاد و عدالت و سیاست فدای یکدیگر شدند.

وی اظهار کرد: رانت خواری، واگذاری وام های کلان بانکی به برخی، انحراف در مسائل پولی کشور، نفوذ اشرافی گری در بین مسئولان، فرار مالیاتی از مهمترین مسائلی است که مروم و نظام اقتصاد کشور را رنج می دهد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: مردم باید بر مسئولان نظارت داشته و مطالبه گر باشند.

وی اذعان داشت: رسانه ها باید مطالبه گر دردهای مردم از مسئولان باشند.

فلاحتی در ادامه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان ذخایر انقلاب هستند.


نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست با اشاره به جایگاه نظام خانواده در اسلام گفت: اگر به آموزه های اسلامی و دستورات تربیتی در نهاد خانواده توجه شود سعادت دنیا و آخرت را مشمول خود کرده ایم.

وی اظهار داشت: عمل به تعالیم برگرفته از قرآن و سنت و آموزه های اهل بیت سبب می شود خانواده ای موفق و جامعه ای آراسته از فضایل اخلاقی داشته باشیم.

فلاحتی به فضیلت ازدواج اشاره و اظهار کرد: در اسلام بنیان اجتماعی به تقدس ازدواج نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمادگی مالی و اقتصادی را در ازدواج موثر دانست و گفت: طبق روایات اسلامی کسی که به خاطر ترس از مسائل مالی ازدواج نکند ایمانش ضعیف است.

نظر شما