شناسهٔ خبر: 27428646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲۰ خانواده نیازمند در خراسان جنوبی زیرپوشش مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) قرار دارند

R41348/P1377/S6,56/CT1

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند گفت: ۱۲۰ خانواده نیازمند در خراسان جنوبی زیرپوشش مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) قرار دارند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین فروتنی در بازدید از خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) حدود 7 سال پیش به صورت گروهی دوستانه با آشنایان و فامیل در یک منزل فعال شده است.

وی با بیان اینکه این مجمع از یک سال گذشته وسعت بیشتری یافت افزود: همچنین در یک سال اخیر دامنه کار این مجمع در بحث شبکه‌های تلگرامی قدرت و وسعت بیشتری گرفت و ساماندهی شد.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: در این راستا با توجه به وسعت کار توانستیم سمنی را در فرمانداری به ثبت برسانیم و در حال حاضر اقدامات مربوط به ثبت را انجام می‌دهیم.

فروتنی با بیان اینکه در حال حاضر 120 خانواده به صورت مستقیم تحت پوشش این مجمع هستند تصریح کرد: هر خانواده 5 الی 6 نفر جمعیت دارد و هر ماه سبد مواد غذایی و ملزومات زندگی برای آنان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر ماه بسته سبد غذایی با ارزش ریالی حداقل 100 هزار تومان بین خانواده‌های نیازمند ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: در مجموع ماهیانه سبدهای غذایی به ارزش 15 میلیون تومان بین نیازمندان تقسیم می‌شود.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند از توزیع بیش از 400 پرس غذای گرم 2 تا 3 شب در ماه در بین خانواده‌های نیازمند خبر داد و یادآور شد: هدف مجمع این است که کرامت انسانی و شأن و جایگاه افراد در جامعه حفظ شود.

فروتنی از وجود 40 نیروی افتخاری در این مجمع خبر داد و اظهار داشت: این نیروها مواد غذایی و لوازم را در درب خانه افراد نیازمند توزیع می‌کنند.

وی از اجرای طرح یلدای مهربانی به مناسبت شب یلدا خبر داد و افزود: در این طرح سبد کالای شب یلدا شامل شیرینی، میوه و آجیل و تنقلات تهیه و به درب منازل مددجویان تحت پوشش ارسال می‌شود.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند با بیان اینکه در ایام نوروز نیز سبد موادغذایی و بسته‌ای که شامل لباس نو است بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود گفت: مهرماه گذشته نیز برای برخی دانش آموزان در مدارس روستایی بسته خریداری و تقسیم شد.

فروتنی از اجرای طرح "مثل فرزند خودم" در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا بسته‌ای به ارزش ریالی 50 هزار تومان شامل کیف و لوازم تحریر تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند تقسیم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون 300 دانش آموز را پیش‌بینی کردیم و تاکنون 70 بسته "مثل فرزند خودم" آماده شده است.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند با اشاره به اینکه طرحی تحت عنوان قربانی مشارکتی به زودی به مناسبت عید قربان اجرایی خواهد شد افزود: در این راستا به دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است فردی نتواند گوسفندی را قربانی کند در این راستا به هر میزان که می‌تواند در این طرح مشارکت می‌کند و با میزان پول جمع آوری شده همزمان با عید قربان چند رأس گوسفند خریداری و به نیابت از افرادی که در طرح شرکت کردند قربانی می‌کنیم و گوشت قربانی را بسته بندی و بین خانواده‌های نیازمند ارسال می‌کنیم، تاکنون 5 میلیون تومان در این طرح جمع‌آوری شده است.

فروتنی با بیان اینکه به مناسبت تولد امام رضا(ع) از کفاره‌های جمع آوری شده بسته مواد غذایی به ارزش 11 میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان تقسیم شد گفت: در بحث درمانی نیز حمایت‌هایی از بیماران نیازمند انجام می‌شودو هزینه ترخیص و دارو و درمان بیماران نیازمند منقبل می‌شود.

وی از ارسال میوه، نان و خرما در طول سال تحصیلی برای مدارس نیازمند خبر داد و یادآور شد: در بحث جهزیه ازدواج نیز این مجمع مشارکت داشته و اخیراً توانستیم ظرف دو ساعت جهزیه یک نوعروس را تکمیل کنیم.

نایب رئیس مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند با بیان اینکه مجمع خیریه در تامین جهیزیه نو عروسان و تهیه وسایل گرمایشی و سرمایشی، فرش و هزینه‌های بیمارستانی، اجاره خانه، پول سلف و شهریه دانشجویان همکاری می‌کند گفت: امسال حدود 30 تا 40 کولر در فصل گرما خریداری و برای نیازمندان ارسال شد.

فروتنی اظهار داشت: امسال در بحث جمع‌آوری کفاره و فطریه 9 میلیون تومان جمع‌آوری کردیم که با این میزان مواد غذایی خریداری و بین نیازمندان تقسیم شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما