شناسهٔ خبر: 27428629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سخنگوی سابق شورای استان اردبیل:

ایجاد بنیاد مرزداران عشایر مغان/ هیچ کس با واگذاری کشت و صنعت مغان به اهلش مشکلی ندارد

سخنگوی سابق شورای استان اردبیل گفت:هیچ کس با فروش کشت و صنعت مغان و واگذاری آن به اهلش مشکلی ندارد؛ ما انتظار داریم این مجموعه به قیمت واقعی و کارشناسی شده به فروش برسد .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فراهم اختری درحاشیه نشست طوایف عشایر در اردبیل به خبرنگارسبلان‌ما،اظهار کرد: کشت و صنعت سال‌هاست که از ضعف مدیریت رنج می‌برد و جالب است آنهایی که مدیر این بنگاه عظیم اقتصادی بودند نه تنها چوب حراج بر این مجموعه زدند بلکه با عملکرد ضعیف خود سعی کردند تا کشت و صنعت سال به سال رو به سمت فنا و قهقرایی حرکت کند.

وی با بیان اینکه هیچ کس با فروش کشت و صنعت مغان و واگذاری آن به اهلش مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم این مجموعه به قیمت واقعی و کارشناسی شده به فروش برسد و در کنار آن سرمایه‌گذاران جدید تلاش کنند تا تمام کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی این مجموعه را راه‌اندازی کرده و فرصت اشتغال برای جوانان غیرتمند منطقه مغان فراهم آید.

سخنگوی سابق شورای استان اردبیل با یادآوری اینکه در این واگذاری باید حق و حقوق عشایر و اختلاف طولانی مدت آنها با کشت و صنعت مغان مورد توجه قرار گیرد، افزود: تا زمانی که این حق و حقوق عشایر رعایت نشود این معامله قانونی به نظر نمی‌رسد و اهالی مغان و عشایر منطقه اجازه نخواهند داد تا به واسطه این واگذاری حق واگذاری آنها نادیده گرفته نشود.

اختری از شکل‌گیری بنیاد مرزداران عشایر غیرتمند شاهسون خبر داد و بیان کرد: قرار است در این بنیاد از 43 طایفه عشایر مغان، نمایندگانی معرفی شده تا نسبت به فعالیت گسترده این بنیاد مشارکتی جدی را شاهد باشیم.

وی همچنین به مشارکت خوب عشایر در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: همانطوری که عشایر غیرتمند مغان در دوران دفاع مقدس با کمک‌های خود همدلی و همزیستی شایسته خود را به نمایش گذاشتند قطعا در بازسازی عتبات عالیات نیز ارادت قلبی خود را به اهل بیت نشان خواهند داد.

سخنگوی سابق شورای استان اردبیل با انتقاد از اقدام غیرقانونی خانه مغان تصریح کرد: خانه مغان که در تهران توسط عده‌ای از افراد راه‌اندازی شده ربطی به مردم مغان ندارد و این خانه هر بیانیه‌ای صادر کند غیرقانونی محسوب می‌شود در حالی که باید با تشکیل خانه مغان با مشارکت عشایر و اهالی غیرتمند مغان در راستای حفظ و اعتلای منافع اهالی این منطقه اقدامی واقعی و قانونی انجام شود.
 

نماینده پارس اباد به وعده خود درباره انتشار لیست شرکت‌های تعاونی پایاب سد خدافرین عمل کند

اختری از نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار خواست؛ تا بنا به وعده خود لیست شرکت‌های تعاونی که در پایاب سد خدافرین ایجاد شده به همراه هیئت مدیره آنها را منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار دهند تا مشخص شود در این 110 شرکتی که در زمان استاندار سابق مجید خدابخش تشکیل شده چه افرادی عضویت دارند.

وی همچنین به شدت از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اجرای پروژه‌های آبیاری قطره‌ای انتقاد کرد و گفت: براساس آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی در چهار ماهه امسال استان اردبیل در بحث آبیاری قطره‌ای رتبه 32 کشور را دارد و این جایگاه برازنده استان کشاورزخیز اردبیل نیست.

انتهای پیام/

نظر شما