شناسهٔ خبر: 27428531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادگان تجلی ایثار و ازخودگذشتگی

آزادگان تجلی اوج ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، امامان جمعه استان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن گفتند: آزادگان تجلی اوج ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه هستند و بودن در جمع این افراد و آگاهی از درد و رنج آن‌ها در زمان اسارت موجب هوشیاری و انجام خدمت بهتر خواهد شد. آزادگان تجلی ایثار و ازخودگذشتگی
خطیبان جمعه استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن ایام مبارک حج، از حج به عنوان بزرگترین رویداد جهان اسلام نام بردند و افزودند: حج نماد وحدت و اتحاد مسلمانان جهان است.
ماموستایان آیینی گفتند: احتکار کردن یکی از مسائلی است که در دین اسلام به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است و افرادی که در هر شغل و منصبی هستند اگر کالا و یا چیزی را که دارند احتکار کنند در قیامت دچار عذابی سخت می‌شوند بر این اساس حاکمان اسلامی باید به شدت با افراد محتکر مبارزه کنند تا از جریانات ناسالم اقتصادی جلوگیری شود.
خطیبان جمعه استان با اشاره به اینکه دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به بنیان اسلام هستند، بر هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان دین و قرآن تاکید کرد.
آنان افزودند: امروز دشمنان با بزرگ‌ترین ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند سعی می‌کنند چهره اسلام را وارونه به جهان القاء کنند که باید در این راستا آنان را ناکام گذاشت.
امامان جمعه استان با اشاره به جنایات آمریکا و آل سعود در یمن خاطرنشان کردند: دستان رژیم آل سعود با همکاری امارات متحد عربی و آمریکا به خون هزاران کودک یمنی آلوده شده است و اقدامات استکبار جهانی در کشور یمن محکوم است و قابل قبول نمی‌باشد و باید جامعه جهانی در برابر آنان بایستد.
خطیبان جمعه استان به اهمیت زکات در اسلام پرداختند و گفتند: فلسفه پرداخت زکات ریشه کنى فقر از جامعه اسلامى است و به راستى اگر مسلمانان به این دستور حیات‌بخش به خوبى عمل کنند در جامعه اسلامى فقیرى باقى نخواهد ماند.
لزوم برخورد با مفسدان اقتصادی، دیدگاه اسلام در رابطه با خیانت کاران و خائنین، اهمیت کنگره‌ی عظیم حج، اشاره به اهمیت روز عرفه و عبادت در این روز معنوی، لزوم مقابله با تهدیدات و تحریم‌های دشمنان، حفظ امنیت و آرامش کشور و مبارزه با احتکارکنندگان کالا‌های اساسی مردم، از دیگر فراز‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلا‌های استان بود.

نظر شما