شناسهٔ خبر: 27428467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مرند:

مسئولان با «محتکران دانه درشت» برخورد کنند

مرند – امام جمعه مرند با اشاره به کشف احتکارهای خرد و کلان در روزهای اخیر از عدم برخورد با دانه درشت ها و زمینه سازان فساد اقتصادی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت زاده، در خطبه های نماز جمعه این هفته  مرند در حسینیه امام خمینی(ره) با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه اظهار داشت: امروز جامعه از برخی مسائل اخلاقی رنج می برد، وضعیت امروز جامعه ما نگران کننده بوده و دشمن نیز بر روی آن سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، در دوران دفاع مقدس نیز علیرغم اینکه تمام دنیا علیه ما بود اما در برابر استکبار ایستادگی کردیم.

امام جمعه مرند تاکید کرد: هر کسی باید در جامعه اسلامی به وظیفه خود عمل کند، در این صورت توطئه فرهنگی و اقتصادی دشمن خنثی خواهد شد.

غنای فرهنگی شیعه مدیون امام باقر و امام صادق(ع) است

حجت الاسلام نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) و سالروز شهادت زائران خانه خدا ابراز داشت: امت اسلامی در هر مذهبی که باشند در غنای فرهنگی و تربیت دانشمندان بزرگ اسلامی مدیون امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند.

وی ادامه داد: تاسیس مکتب تشیع به دست پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت و امام باقر(ع) اصول و فروع مکتب تشیع را کامل کرد.

خطیب نماز جمعه مرند همچنین به فرارسیدن روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت: روز عرفه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده است، هر کسی در شب عرفه مناجات کند خداوند ثواب عبادت ۱۷۰ هزار سال را به او عطا می کند.

آمریکا از انقلاب اسلامی می ترسد

حجت الاسلام نعمت زاده با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خاطرنشان کرد: اولین گروه از آزادگان میهن اسلامی که برخی ۲۰ سال در دست دشمن اسیر بودند به کشور بازگشتند، اگر امروز در آسایش به سر می بریم مدیون رشادت ها و رنج های این عزیزان است.

وی تاکید کرد: امروز آمریکا و دشمنان از انقلاب اسلامی ایران ترس دارد و این مدیون ۸ سال دفاع مقدس، ایثار شهدا و رزمندگان و آزادگان و صبوری خانواده های ایشان است.

خطیب نماز جمعه مرند ادامه داد: اگر فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم، عزت و امنیت و استقلال نظام جمهوری اسلامی تداوم پیدا خواهد کرد.

آمریکا بارها بدعهدی خود را نشان داده است

امام جمعه مرند در ادامه به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: مردم در سال ۱۳۳۲ با علما متحد شدند و در برابر مزدوران انگلیس ایستادگی کردند اما انگلیس با همدستی آمریکا در ۲۸ مرداد کودتا کردند و دولت سقوط کرد و شاه با بازگشت خود ۲۵ سال در این کشور، حکومت کرد.

حجت الاسلام نعمت زاده تصریح کرد: ما در طول ۴۰ سال بارها و بارها با آمریکا مذاکره کرده ایم که بدعهدی آمریکا در مساله برجام برجسته تر شد.

وی بر ضرورت بازنگری مذاکرات با آمریکا تاکید کرد و افزود: دولت مستکبر و شیطان بزرگ آمریکا بارها و بارها در مذاکرات قبلی، بدعهدی و طمع خود را به اثبات رسانده است.

خطیب نماز جمعه مرند عنوان کرد: اگر خطوط قرمز را در مذاکرات خود رعایت کرده بودیم، امروز شاهد بدعهدی آمریکا در قبال تعهدات نبودیم.

ضرورت برخورد با دانه درشت های اقتصادی

حجت الاسلام نعمت زاده همچنین با اشاره به کشف احتکارهای خرد و کلان در روزهای اخیر اذعان داشت: این احتکارها رقم بالایی نیست، اما چرا با دانه درشت ها که ۱۰ها میلیارد احتکار می کنند برخوردی نمی شود؟ ابتدا باید با زمینه سازان فساد اقتصادی برخورد جدی صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: مسئولین باید به صحبت های کارشناسان گوش داده و از آن ها در مدیریت کشور استفاده کنند، مقام معظم رهبری فرمودند برخی از این کارشناسان دلسوزانه پیشنهادها و راهکارهای اقتصادی خود را ارائه کرده اند.

امام جمعه مرند گفت: افرادی که باید نسبت به عملکرد دیروز خود پاسخگو باشند امروز کاسه داغ تر از آش شده و چراغ سبز به دشمن نشان می دهند.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: نسل پهلوی که پدران آن ها در گذشته بخش هایی از سرزمین ایران را به دشمنان هدیه کردند، امروز دلسوز مردم ایران شده اند.

وی در پایان به ضرورت همراهی مردم و مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت: امروز اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح بسیار بالاست اما باید مراقب باشیم و با عملکرد ضعیف مسئولان و شایعه سازی، در زمین دشمن بازی نکنیم.

نظر شما