شناسهٔ خبر: 27428416 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

حذف رقابت‌های فردی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف رقابت‌های فردی به عنوان سیاست‌های اصلی این وزارتخانه از اول مهر اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست رؤسای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش درگیر مسائل و مشکلاتی است که در طی سال‌ها به وجود آمده است و رفع آنها نیز به سهولت ممکن نیست بلکه زمان‌بر بوده و نیازمند تلاش همه جانبه مدیران و مسؤولان است.

وی افزود: جامعه ذی‌نفعان آموزش و پرورش بسیار گسترده است و فاصله بین حلقه سیاستگذاری و حلقه اجرایی باعث مشکلاتی شده است.

بطحایی تصریح کرد: ما نیاز به بستری برای تقویت و توسعه تعامل با خانواده‌ها داریم که خوشبختانه تلویزیون تعاملی این مشکل را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش حلقه مستقیم ارتباط صف و ستاد هستند بنابراین باید سیاست‌های تعلیم و تربیت را دنبال کنند و این پیگیری‌های مناطق و استان‌ها توسط ستاد رصد شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تبیین سیاست‌های آموزش و پرورش از وظایف رؤسای آموزش و پرورش مناطق است.

وی حذف رقابت‌های فردی از اول مهر را از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: مدیران باید با جدیت در مناطق خود اجرای طرح‌های تحولی را پیگیری کنند.

بطحایی افزود: وحدت در اجرای سیاست‌های آموزش و پرورش بسیار ضروری و عامل تحقق سیاست‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: مدرسه جایی است که دانش‌آموز مهارت یاد بگیرد اما تلقی خانواده‌ها این نیست بلکه کسب رتبه‌های برتر برای آنها ملاک موفقیت است بنابراین باید مدیران در جهت تغییر این نگرش خانواده‌ها و فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدرسه‌ای که بیشترین رتبه برتر را کسب کرده از نظر من مدرسه موفقی نیست بلکه آن مدرسه‌ای موفق است که دانش‌ آموزانی شایسته تربیت کند، بنابراین راه نجات از مشکلات، مدرسه محوری است.

وی بر ضرورت سبک سازی ادارات و حوزه‌های ستادی تأکید و عنوان کرد: ممکن است اختیارات مدیران ستادی کاهش یابد اما باید به سمت مدرسه محوری برویم.

بطحایی بر ارزیابی مستمر مدیران از عملکرد خودشان تأکید و اظهار کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده در جهت رفع مشکلات جامعه تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

نظر شما