شناسهٔ خبر: 27428332 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یارمحمدی:

فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان یک سوم مناطق دیگر است/ رفع محرومیت آموزشی نیاز به عزم ملی دارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع محرومیت آموزشی بلوچستان نیاز به عزم ملی دارد، گفت: فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان یک سوم مناطق دیگر است.

صاحب‌خبر -

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت فضای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان را کمترین فضای آموزشی در سراسر کشور خواند و گفت: برای نمونه فضای آموزشی در یکی از استان‌های عادی کشور مانند استان یزد 9.9 متر مربع برای هر دانش آموز است ولی این رقم برای استان سیستان و بلوچستان سه متر مربع است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از شاخصه‌های نامطلوب آموزشی در استان سیستان و بلوچستان را نبود معلم کیفی و با انگیزه دانست و افزود: نه تنها آموزش و پرورش انگیزه‌ای برای معلمان در نظر نمی‌گیرد بلکه معلم نیز در سر جای خود قرار ندارد به این صورت که فوق لیسانس هوا فضا در مقطع  اول ابتدایی باید تدریس کند، قطعا چنین فردی انگیزه تدریس ندارد.

به کارگیری موقت معلمان به آموزش و پرورش استان ضربه زده است

وی افزود: در سیستان و بلوچستان معلمان در مدت محدودی حدود دو الی سه سال به کار گرفته می‌شوند که برای این مدت نه آموزش‌های لازم را می‎بیند و نه دغدغه خاصی برای تحصیل دانش آموزان دارند لذا به ویژه در قسمت بلوچستان این معضل به شدت احساس می‎شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: البته در مرکز استان دانشگاه فرهنگیان وجود دارد که این معلمان ضمن خدمت آموزش ببینند ولی این دانشگاه نیز با توجه به دوری مسافت که حدود یک هزار و 600 کیلومتر است عملا به کار این معلمان نمی‌آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسیدگی به این وضعیت از سوی آموزش و پرورش ضرورت دارد که مسئولان در این وزارتخانه به ویژه رئیس سازمان نوسازی مدارس به این مسئله واقف است ولی رفع محرومیت آموزشی از استان سیستان و بلوچستان نیاز به عزم ملی دارد./

پایان پیام

نظر شما