شناسهٔ خبر: 27428243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لزوم برخورد با احتکارگران/ ملت ایران از تهدیدها نمی هراسد

امام جمعه رودسر با بیان اینکه ملت ایران از تهدیدها نمی هراسد اذعان کرد: آمریکا می داند اگر ضربه ایی بزند ضربه ایی محکم تر خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام تقی روحانی، امام جمعه رودسر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: آزادگان سختی های بسیاری را زیر شکنجه های رژیم بعثی در راه پاسداری از کشور متحمل شدند.


وی با بیان اینکه نباید این صبوری و پایداری با وعده های دنیایی مقایسه و یا معاوضه شود افزود: شما آزادگان با این مدال خدایی همچون اسرای کربلا مقام بالایی نزد ملت دارید.


روحانی با بیان اینکه شهرستان رودسر دارای ۲۱۰ آزاده است اظهار کرد: شما آزادگان و جانبازان افتخارات این شهرستان بوده و مردم به ویژه مسئولان باید قدردان شما باشند.


وی خطاب به رئیس جمهور، دولتمردان و سایر مسئولان با اشاره به فرمایش امام راحل که‌ نگذارید این افراد در پیچ و خم تاریخ گم شوند اعلام کرد: آزادگان نباید برای انجام کارهای کوچک در بروکراسی اداری گرفتار و یا مورد بی حرمتی قرار گیرند. 


وی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارت تصریح کرد: مردم نباید پیچ و خم های عظیم اداری را برای انجام کاری کوچک طی کنند.


خطیب جمعه رودسر با بیان اینکه عده ایی برای ثروت اندوزی به جان هم افتاده اند اذعان کرد: نفرین و لعن ملت و آزادگان دامن آنها را خواهد گرفت.


وی با اشاره به فرمان رهبر انقلاب در برخورد با مفاسد اقتصادی ابراز کرد: افراد بسیاری برای حفاظت از این کشور جانشان را نثار کردند و خجالت آور است عدهایی ارزاق مردم را احتکار و در جبهه دشمن بازی می کنند.

 

روحانی ادامه داد: ملت باید فرمان رهبر را در  اجرا دیده و نباید به گذر زمان بیفتد.



وی با اشاره به بیانات استدلالی و روشن رهبر معظم انقلاب در عدم مذاکره با آمریکا گفت: مشکلات اقتصادی حاصل بی تدبیری در اجرای سیاست های کشور است و همه مسئولان اجرایی باید بیانات رهبری را که راهکار بروت رفت از مشکلات است، اجرایی کنند.


امام جمعه رودسر با بیان اینکه ملت ایران از تهدیدها نمی هراسد اذعان کرد: آمریکا می داند اگر ضربه ایی بزند ضربه ایی محکم تر خواهد خورد.



وی همچنین در خطبه های اول با بیان اینکه دعای عرفه اگر با توجه خوانده شود موجب پرورش انسانهای نیکو می شود گفت:  باید دعای عرفه با شکوه خاصی و به صورت متمرکز در شهرستان برگزار شود.


روحانی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند برای متقین مقام هایی را تعریف و تبیین می کند و باید خداترس بود تا در صف متقین قرار گرفت.


وی با اشاره به نقش والدین در تربیت فرزندان اظهار کرد: خداوند حقی از برای اولاد بر گردن والدین قرار داده و بالعکس. اما حق والدین بسیار گسترده تر است.


خطیب جمعه رودسر با بیان اینکه فرزند باید در همه چیز جز معصیت الهی از والدین پیروی کند افزود:  نام نیکو، تربیت صحیح و آموزش قرآن  سه حق فرزندان بر گردن والدین است.


وی با تاکید بر پرهیز از نامگذاری غربی بر فرزندان و اینکه در جامعه اسلامی نباید نام بیگانگان را بر فرزندان نهاد گفت: نام اسلامی زیباترین نام عالم بوده و باید نام های اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه علی را بر فرزندان گذارد زیرا موجب هراس دشمن می شود.


روحانی با بیان اینکه جوان مسلمان باید دارای نام اسلامی باشد افزود: والدین باید مودبانه با هم برخورد کرده تا فرزندان نیز اخلاقیات را فرا گیرند.


وی تربیت اخلاقی، اعتقادی، رفتاری و اجتماعی را حق فرزندان دانست و تاکید کرد: باید قرآن را به فرزندان آموخت و آنان را با کلام الهی‌ انس داد.‌

نظر شما