شناسهٔ خبر: 27428085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر دفاع:

قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل خدشه است

رشت- معاون وزیر دفاع با اشاره به قدرت و توان ایران در حوزه دفاعی و نظامی، گفت: به اذعان مقامات بسیاری از کشورها قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل خدشه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار امیر رستگاری ظهرجمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب در هیچ زمینه ای به ویژه دفاعی دارای قدرت نبوده است، اظهار کرد: امروز به برکت وجود انقلاب اسلامی،  ایران به قدرت نظامی منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته اجازه داشتن دانش و علم در حوزه دریایی و نظامی به ایرانیان داده نمی شد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی تحولی بزرگ در حوزه دفاعی و نظامی به ویژه صنایع دریایی کشور ایجاد کرد.

سازمان صنایع دفاع جزء شش سازمان صنعتی دنیا

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به دانش و توانایی بالای متخصصان صنایع دفاع این سازمان به شش سازمان صنعتی دنیا تبدیل شده است، گفت: سازمان صنایع دفاعی امروز علاوه بر ساخت تجهیزات نظامی و دفاعی معمولی توان ساخت و طراحی پیچیده ترین تجهیزات اعم از موشک های ضد زره، آرپی چی، تانک به ویژه تانک کرار که یکی از منحصربه فرد ترین تولیدات وزارت دفاع است را دارد.

وی در ادامه با تأکید براینکه بسیاری از تجهیزات ساخته شده توسط سازمان صنایع دفاع ایران با کشورهای آمریکا و اروپا رقابت کرده و حتی از آنها برتر است، خاطرنشان کرد: امروز به دانش ساخت پهپادی دست یافته ایم که کیلومترها دورتر از خاک کشور می توانند به مأموریت های محوله خود جامع عمل بپوشاند.

امیردریادار رستگاری با اشاره به موفقیت های بدست آمده برای ایران در حوزه زیردریایی، تصریح کرد: ایران امروز یکی از قدرت های طراحی و تولید انواع زیردریایی، شناور و ناوشکن در جهان است.

قدرت دفاعی ایران سبب هراس دشمنان

وی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس اسلامی هیچگاه تصور نمی کردند که ایران به این جایگاه دست یابد، افزود: امروز دشمن از همین قدرت نظامی و دفاعی ایران در هراس است. به اذعان مقامات بسیاری از کشورهای جهان قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل خدشه است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با اشاره به اینکه سازمان هوافضای وزارت دفاع امروز در ساخت بسیاری از تجهیزات توانمند شده است، ادامه داد: این سازمان توانایی ساخت انواع موشک های بالستیک، کروز زمین، کروز دریایی، موشک های هوا به هوا و ساخت انواع شناورهای تندرو را بدست آورده است.

وی با بیان اینکه حضور قدرتمند در حوزه دریایی نیازمند داشتن دانش و توانایی و تخصص بالا در این زمینه است، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی به رغم ۴۰ سال تحریم و فشار با تکیه بر توان جوانان تحصیل کرده و متخصص خود به این جایگاه رسیده است موضوعی که برای دشمنان این نظام غیرقابل قبول است.

امیر دریادار رستگاری خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های انجام شده از سوی دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی و بهره گیری از انواع توطئه ها امروز ایران اسلامی به جزیره ای امن و با ثبات در منطقه تبدیل شده و علاوه بر تأمین امنیت خود امنیت سایر کشورها را نیز تأمین می کند.

نظر شما