شناسهٔ خبر: 27428071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکایت خارجی های مقیم قطر از عربستان

کمیته ملی حقوق بشر قطر از شکایت خارجیهای مقیم این کشور ضد عربستان به سبب محرومیت از ادای مناسک حج، استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد شکایت خارجی های مقیم این کشور علیه عربستان را به سبب محرومیت شان از ادای مناسک حج، برای دستگاههای حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد ارسال خواهد کرد.
به گزارش شبکه الجزیره، کمیته ملی حقوق بشر قطر از شکایت خارجیهای مقیم این کشور ضد عربستان به سبب محرومیت از ادای مناسک حج، استقبال کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2511216" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2205139/2511216?width=340&height=240"></script></div>

این افراد دولت سعودی را متهم کرده اند که برای دومین سال پیاپی، مانع آن شده است که بتوانند مراسم حج را به جای آورند. کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد دهها شکایت از خارجی های مقیم این کشور دریافت کرده است که پس از اقدام عربستان به بستن مرزهای زمینی با قطر از آغاز ژوئن سال 2017 و محرومیت کاروانهای حج قطر، نتوانسته اند برای ادای مناسک حج به عربستان بروند. این کمیته تاکید کرد تلاش می کند به زیان دیدگان کمک و پرونده های آنان را برای دستگاههای حقوقی وابسته به سازمان ملل متحد ارسال کند.

برچسب‌ها:

نظر شما